Az oldalon töltött idő

Reggel megsasolod a weboldalad statisztikáit, hiszen tudni szeretnéd hogy mik történnek, a látogatóid mit csinálnak az oldalon. Valami ilyesmit látsz (mondjuk):

Media_httpjabjabblogc_dkdzf

Az átlag oldalletöltések száma alig kettő, de ez nem gáz, hiszen ez egy blog. Aztán ott van a 70.80% Bounce Rate, az is rendben, hiszen a legtöbb látogató összesen 1 oldalt néz meg (a legutolsó bejegyzést).

Az 1:11 Time on Site az érdekes, ugyanis ez konkrétan nem teljesen igaz. Miért nem? Erről írok most.

Értelmezni kell először azt, hogy hogyan számol a Google Analytics. Tételezzük fel, egy látogató érkezik az oldalra, és 1 percet tölt az első lapon, majd továbblép, és még egy percet tölt a második oldalon. A rendszer a belépés időpontját rögzíti, vagyis amikor a látogató belépett az adott oldalra. Majd azt, amikor belépett a következő oldalra. És kivonja egymásból a kettőt, az lesz az első oldalon töltött idő (Time on Page). Mivel a második oldalnak csak kezdő időpontja van, és nincs harmadik oldal, melynek belépésétől mérhetné a rendszer a kettes oldalon töltött időt, ezért neki nem lesz oldalon töltött ideje. Mivel összesen két oldalról beszélünk, ezért a Time on Site meg fog egyezni az első oldalon töltött idővel.

Ez olyan esetben ahol a látogató megnéz 8-10 oldalt, szinte elhanyagolható lesz, hiszen a rendszer “tévedése” nem lényeges. De mi van ott, ahol 1-2 oldalt néznek meg a látogatók?

A fentiekből következik, hogy ha egy látogató összesen 1 oldalt nézett meg (Bounce), akkor nincs második oldal belépés időpecsét, vagyis a Time on Page és a Time on Site konkrétan nulla. Hoppá. Na itt a bibi.

Akkor egy pár megállapítást máris tehetünk:

1, Annak az oldalnak amiről a látogató kilép, nincs Oldalon töltött mért ideje (Time on Page = 0)

2, A Bounce látogatásnak nincs mért ideje (Time on Site = 0)

Visszatérve az előző példához. Ha 70.80% a Bounce Rate, akkor igazából csak a látogatások 29,2%-ára igaz a Time on Site érték, és 70.80%-ra nem. Mondhatjuk azt is, hogy 30%-ban bízhatunk az értékben, anyi az un Confidence Level. De akkor mennyi lehet a valós Time on Site érték? Egy kis okoskodásssal kitalálható/becsülhető:

Valódi Time on Site = Átlag Time on Site / (1-Bounce Rate)

Esetünkben 1:11 / (1-70.80%), azaz 243 mp, azaz 4 perc 3 mp-et töltöttek a blogon azok a látogatók akik nem léptek ki az első oldalról (vagyis az a bizonyos 29,2%). Akkor jöjjenek a további megállapítások:

3, Minél alacsonyabb a Bounce Rate, annál pontosabb a Time on Site mutató

4, Kiszámolható a Time on Site a NEM Bounce látogatókra.

Már csak egy kérdés gyötör. Ezeket a számokat miért nem számolja ki az Analytics nekem?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink