Building 43

Tartalomjegyzék

Egy nagyon izgalmas cikk a Google keresési eredményekről, arról hogy hogyan szabják folyamatosan.

Beengedtek egy újságírót, hogy nézze végig egy napjukat. Még Mat Cutts is aggódott a végeredmény miatt (de felteszem csak azzal a feltétellel adtak belépést, hogy cenzúráznak ha nem tetszik 🙂

A lényeg azonban ott van, hogy folyamatosan figyelik a keresések eredményeit, és – szerintem – amint egy oldal túl jól szerepel (valószínű SEO munka), akkor a figyelmük ráirányul, és akár vissza is tolhatják (ha akarják).
Persze nem tudom hogy Magyarországon mennyire figyelik a találati eredményeket, de feltételezem igen. Ráadásul ott az a bizonyos  „Buganizer„, amelyen keresztül bármely Google alkalmazott „jelentheti” ha egy keresésben furát talál (vagy nem talál valamit aminek ott kéne lennie.

A következő érdekes koncepció az un „freshness„, vagyis a friss eredmények aránya a találatok között.
Ugye egy régi, jól bejáratott oldal majdnem biztosan relevánsabb eredményt tud nyújtani, mint egy bizonytalan tartalmú és minőségű friss. De mégis, nem lehet kihagyni a találatokból, mert a találatok keveréke nem lehet „dohos”.

QDF – Quiery Deserves Freshness – vagyis a keresés frissességet érdemel. Ez is egy szempont.

Hoppá, szempontok. Azok a szempontok amik alapján a Google egy keresést relevánsnak vagy nem annak értékel.
Sokan nagyon nagyra tartják a PageRank-et. Persze nem kérdőjelezhető meg a PagRank súlya, de ugye ott van ő is azon 200(?) signal között (így hívják arrafelé az értékelési szempontokat).

Az is egy signal, amikor véletlenül úgy keresel, hogy beléptél egy Google szolgáltatásba, és rendelkezésre  áll náluk egy keresési múlt. iGoogle, Gmail, ezernyi belépéi lehetőség, és egyenként más és más eredményeket kapunk, hiszen a signal változik. (Érdekes lesz majd megmagyarázni az ügyfélnek, hogy nem ugyanazt kapjuk egy keresésre ő és én).

A keresések megjelenése előtt ott az utolsó csekkolás, amikor készen van a megjelenítendő 10-es lista, de mondjuk az eredmények nem eléggé sokszínűek. (itt lesz mondjuk egy wikipedia bejegyzés, egy hírportál, egy blog, máris csak 7 hely maradt a kereskedelmi célú dolgokra…)

A legizgalmasabb mondat azonban ez:

Google has hundreds of thousands of customized computers scouring the Web to serve that purpose. In its early years, Google built a new index every six to eight weeks. Now it rechecks many pages every few days.

Vagyis egyre rövidebb az idő két crawling között (google robot látogatása), életre kelhet a keresés.

De ez ezernyi további kérdést is felvet, köztük a legizgalmasabb, miszerint hogyan lehet erre optimalizálni jól?

Már a múltkor is kaptam ideges bejegyzéseket az Univerzális keresés bejegyzésemre. Most felteszem ismét jönnek majd.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink