Egy kutatás

Tartalomjegyzék

A fizetett hirdetések 50%-kal nagyobb valószínűséggel konvertálnak mint az organikus találatok. Eddig egy kutatás állítása.

Mindig és mindenel szemben kritikus és kétkedő vagyok, amíg nem győződtem meg magam az állítás igaz voltáról, ezért megpróbáltam ízekre szedni azt a kevés információt amit a cikk adott. Nézzük:

20.8 millió visit, 108 millió page view, 26 e-commerce site, egy éves időtartam – ezek biztató számok ahhoz, hogy nem egy ad hoc kutatásról van szó.

– A fizetett hirdetés 2,03%-os konverziós aránya az organikus forgalom 1,26%-os konverziójával szemben, ez valóban jelentős különbség. Sőt, sok cégnél ez a kis különbség tehet arról hogy egy kampány profitba fordul át (vagy nem).

– Persze ennél sokkal magasabb a konverziós aránya azon látogatásoknak amikor a leendő vásárló beírja az oldal nevét vagy könyvjelzőn keresztül érkezik (direkt forgalom), ugyanis az ő konverziós arányuk 7,38%(!)

– E-mail-ben kattintva, vagy más oldalról érkező forgalom  (referral forgalom) is magas konverziót mutat, 6,58%-ot.

– Az átlag vásárlási értékből a legmagasabbat azonban a fizetett hirdetésekből érkező konverziók hozták (117 USD)

Eddig egészen hihető a történet. Vagyis a legértékesebb forgalmi forrás az amikor valaki elmentette az oldal nevét, és visszatér (a direkt forgalom komoly része visszatérő) a referáló oldalak (mondjuk hogy árösszehasonlító és katalógus + egyéb oldalak főként) és a hírlevél, és csak ezek után játszik a fizetett hirdetés és az organikus forgalom.

Ehhez a képhez hozzá kell azonban tenni azt, hogy a referral és a direct forgalom általában fele-negyed (vagy még kevesebb) az organikus és a fizetett hirdetések számához képest egy egészségesen összerakott rendszerben (igen, tudom, az egészséges az lenne ha nem kéne fizetett hirdetés, hanem az organikus forgalomból jövő forgalom konvertálna sokat. De aki ezzel érvel, az elfelejti azt, hogy:

1, Vannak kampányszerű ajánlatok, hirtelen kezdéssel és rövid időre. Erre optimalizálni nehéz (ha nem lehetetlen)

2, Az oldalnak másodpercei vannak hogy a látogató eldöntse ott marad-e vagy sem. Ha ebben az első pár pillanatban nem egyértelmű a friss ajánlat, akkor érdemes hirdetni.

3, A belső piac sem elhanyagolandó. Sokan úgy jutnak el egy bank oldalaira, hogy beírja a keresőbe a bank nevét, és onnan kattint. Navigációs keresés, viszont amikor belépett, onnantól már rutinból tolja, nem figyel a hirdetésekre. Majdnem az egyetlen lehetőség felhívni a figyelmét az akciós dolgokra a navigációs keresésnél a hirdetés. (ahol – akár – ott van az első helyen a weboldal, de az egy általános szöveggel, a hirdetés pedig konkrét ajánlattal)

Visszatérve az első gondolathoz. A fizetett hirdetések feltehetően azért konvertálnak jobban mint az organikus találatok, mert a kattintással a látogató egyből olyan weboldalra érkezik, ahol azt kapja amit akart. Az organikus sokszor a főoldalra visz, ahonnan – akár – 3-5 katt „messzeségben” van az amit ő igazából keres. (igen, igen, az aloldalak SEO-ja is fontos!). És az elégedett látogatóból könnyebben lesz vevő, mint a frusztrált és keresgélő látogatóból.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink