Egyre hosszabb a farok

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Az Egyesült Államokban futtatott ismétlődő kutatás szerint 2009 januárjában (2008 januárhoz hasonlítva) nőtt a hosszú (több szóból álló összetett keresés) keresések száma.
Mondjuk 80% még mindig 1-2-3-4 szóra indít el keresést, de ebből csak a keresések ötöde az egy szó, és még egy negyed a kettő (a hármat már hosszúnak veszem ebben az összehasonlításban).

Media_httpamadeoblogc_rxyui

A lényeg azonban a túlsó vég, a négy szó vagy annál hosszabb keresések aránya nagyot ugrott tavaly ilyenkorhoz képest. (igaz, ez még mindig a keresések kvázi egyhatodát adják).

Az izgalmas ebben az, hogy amikor valaki keres valamit, ma már kifinomultabban próbálkozik. Lehet hogy elsőre beírja hogy autó, de mivel látja hogy ez édeskevés, beírja azt hogy használt autó. De mivel itt is sok találata van, ráadásul nem is biztos hogy hozzá közel eső helyen, ezért beírja hogy használt autó sopron.
És ha mondjuk keres egy márkát, akkor azt írja be, használt autó sopron peugeot.
és így születnek a négy szavas keresések 🙂

Amit ez a táblázat nem szűr, az a navigációs keresések okozta torzítás.
A navigációs keresések az össz keresések átlag 17%-át adják. És tegyük hozzá, a navigációs keresések nagy része egy, de maximum kettő szó (például iwiw, vagy iwiw hu). Ha ezzel korrigálunk, akkor máris érdekesebb a long tail szerepe és jelentősége is látszik.

Persze itthon mégnem olyan fejlett a piac mint Amerikában. Éppen ezért, (beleszámolva hogy az olvasóközönség nagy része itt szakember és nem egyszerű, mezei böngésző), nézzük meg hogy ti hány szóra kerestek úgy átlagosan!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink