Fogorvosok kíméljenek

Tartalomjegyzék

Id-10077943

Minden szempont szerint állítom a címben leírtakat. Szeretném ha senki nem sértődne meg, különösen a fogorvosom, szeretnék továbbra is fájdalommentes kezeléseket, és szép fogakat.

De amikor a hirdetésekről beszélünk, és arról, hogy fogorvosokkal (vállalkozásokkal) együtt dolgozni, sajnos ott csak csalódás ért. Ma készítettük el az utolsó ajánlatot ezen a területen, a megbízást örömmel teljesítjük, de több ajánlattal sajnos nem szolgálhatunk.

Magyarázatal tartozom, nem az orvosokkal van gondom, nem is a fogorvosokkal. Egyszerűen csak annyi, hogy nincs még egy szakterület amelynek dolgoztunk volna, (vagy csak ajánlatokat adtunk volna). ahol ennyi munkával ennyi sokat NEM kerestünk. Igen, nem kerestünk.

A cég 6 éves történetében már volt néhány fogászat (vagy azzal is foglalkozó vállalkozás), és meglehetősen negatívak a tapasztalataim. Sok sok év távlatából mesélhetek is:

Egy magyar vállalkozás hirdetéseit készítettem, főként Egyesült Királyság felé, azon belül is London és környéke. Havi 1.000 font erejéig. Viszont panaszkodtak, hogy amikor betettek egy helyi lapba egy oldalas hirdetést (8.000 font!), akkor hirtelen meglódult az érdeklődések száma. És hiába magyaráztam, hogy ha a PPC költést a nyolcszorosára emelik, akkor a számok alapján KÉTSZER annyi érdeklődőt fog hozni az AdWords mint a nyomtatott lap, nem sikerült meggyőznöm őket.

Egy másik vállalkozás azonnali induláshoz azonnali személyes találkozót kért, odautaztam, majd négy munkanap múlva (ebben benne volt a hétvége is!) elkészültek a hirdetések 4 különböző nyelven, 6 ország felé célozva. És amikor oda jutottunk hogy akkor megadni a hitelkártya számot, vagy átutalni pénzt, hogy elindulhassanak a hirdetések, akkor vártam. Egy nap, egy hét, egy hónapot. Azóta is csak várok. (nos, ekkor vezettük be, hogy van kampányfelállítási díj, ingyen azért mégsem dolgozunk, főleg nem ennyit)

És azóta is, számtalan alkalommal adtunk teljesen kidolgozott kampánystartégiát, árajánlatot. És a legtöbb leendő ügyfél felől még annyi sem érkezett vissza, hogy köszönjük, nem kell. Aki válaszolt, ott különböző okokat kaptunk. Volt akinek a havi 300e Ft költés mellett a 60e Ft-os munkadíj nagyon soknak tűnt, és a recepciósnak úgyis van egy csomó lukas órája, majd megcsinálja ő. De volt ahol a cégtulajdonos felesége, aki a kisbabával van otthon, vállalta a feladatot. 

És egyszerűen nem értem. Próbáltam megfejteni mi az ami a fogorvos szakmát ilyenné teszi, de nem tudom. Nincs még egy terület, iparág, csoport, életkor, vagy semmi alapján rendszerezve sem, aki a PPC területen ennyi kudarcélményt, és (ezzel együtt) veszteséget okozott volna.

Vajon hiányzik az orvosi egyetemen a marketing (alap)oktatás? Vagy beoltják őket ellene? Vagy arra gondolnak, hogy a fogorvoslás az egy olyan terület amelyet szakemberként kell gyakorolni, de a többi szakterületet (főleg a marketinget) mindenki tudja csinálni?

Vagy egy implant ára lehet sokszázezer forint, de a havi 20-30 óra munkáért sok a 60 ezer forint? (könyörgöm, a fogtechnikus milyen órabérben dolgozik?)

Szóval a vége annyi, hogy nincs megoldásom, nincs magyarázat. Egyszerűen csak a statisztika, és a tény, hogy több ajánlatot ezen a területen nem készítünk.

Megbízást örömmel vállalunk, jó lenne ha valaki megtörné ezt a hihetetlenül hosszú pech szériát, és bebizonyítaná, hogy mégsem a szakmával van a gond, de akkor is, kidolgozott ajánlatot, stratégiát, előre munkát soha többé.

Sajnálom. 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink