Foglalkoztat egy gondolat. Szeretném összefüggéseiben látni, hogy ha egy hirdetés Google találati oldalon mondjuk teljesít 5%-os CTR-t, az valójában mennyi, azon megjelenések százalékában amikor volt fizetett hirdetésre kattintás.
Első lépésben, tételezzük fel, hogy a keresés találati oldalára érkező forgalom 5%-a nem kattint tovább. Sem a hirdetésre, sem az organikusokra. Hanem újra keres, vagy kilép. Vagy legyen ez 10%? 15%? 20%?
Kutatásokból úgy tűnik, hogy az organikus találatokra történő kattintások elviszik a keresések 60-80%-át.
Vagyis akkor marad mondjuk a keresések 10-30%-a, és ha ehhez viszonyítva nézem az 5%-os CTR-t, akkor az igazából a fizetett kattintások 16-50%-a. De ha kiugróan teljesít egy reklámcsoport (mondjuk 15%-os CTR-t hoz), akkor ez jelentheti akár azt is, hogy az ott megjelenő hirdetési lehetőség 50-90%-át elhappolom a konkurrencia elől…