I hate Mondays

Tartalomjegyzék

Mi jut erről eszedbe? Garfield? Eddig jó.

És mondjuk így? „Goodbye Blue Monday” (segítek, ez Kurt Vonnegut egyik könyvének munkacíme, ismertebb nevén Breakfast of Champions)

Szóval a hétfő. Valami miatt nekem mindig zaklatott a hétfőm. De amióta szépen rendben logolom hogy melyik ügyfelemmel mennyi időt töltök, hirtelen világossá vált az ok. Megmutatom:

Ez egy „normál” nap:

Media_httpjabjabblogc_epuha

Ez pedig egy hétfő:

Media_httpjabjabblogc_culsq

Ugye látszik a különbség? (az egyes színek a cégeket, vagy külön projekteket jelölnek, de külön cimkét kapott az is amikor blogot írok, vagy céges pénzügyekkel foglalkozom)

Azt olvastam valahol, hogy a produktív munka egyik legnagyobb ellensége a „szétszórt figyelem”, vagyis ha sokszor és sokféle inger éri azt aki dolgozni szeretne. Csörög a telefon, beesett egy gyors választ váró e-mail, megjött a futár, ugye ismerős?

A XXI. század embere azzal küzd, hogy túl sokfelé kell figyelni. Tele vagyunk úgynevezett „produktivitást segítő” eszközzel programokkal, és mégis, mintha semmivel nem lenne egyszerűbb a világ, ugyanúgy sok időt kell a munkával tölteni. Érdekes analógiája a ma háziasszonya ennek a helyzetnek. 30 évvel ezelőtt még nem volt mikró, intelligens hűtő, turmixgép és kenyérsütő, mosó és szárítógép, satöbbi. Ma már mindezek megvannak, és érdekes módon továbbra is szinte ugyanannyi időt töltenek a háziasszonyok a napi teendőkkel mint évtizedekkel ezelőtt. Sokkal több kütyü, és mégsincs több idő a családra.

A munkában is ott vannak az asztalon a telefonok, zsebben a mobil, becsörögnek az ismerősök skype-on, IM, videotelefon, ezernyi egyéb, és mégsem megy gyorsabban a munka (az élet felgyorsult). Talán azért, mert amennyivel beljebb kerül az ember általuk, annyi időt veszít azzal, hogy folyamatosan megszakítják az embert a munkájában. Aki koncentrálást igénylő melót végez, tudja miről beszélek.

Ezért úgy döntöttem hogy ugyan emilben mindig, de egyes időszakokban telefonon nem vagyok elérhető.
Jellemzően ez a reggeli órák, amikor átnézem sorban a kampányokat.

Mindezt azért, hogy hatékonyabban, jobban tudjam végezni a munkámat.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink