Invalid clicks

Tartalomjegyzék

Felpezsdült (ismét) a PPC-t figyelő világ, hiszen újabb információk láttak napvilágot a PPC-t mint üzleti modellt legjobban fenyegető bűnözésről. Igen, bűnözésről beszélek, hiszen ha a lopás bűn, akkor a pénz lopás is bűn. Aki pedig átkattintási csalással foglalkozik, az bűnöz.

A Google AdWords belső blogja kezdte a témát.

Media_httpamadeoblogc_shyca

A fenti (eredetiben a blog-on közölt) chart szerint a kattintásos csalás az összes kattintás 10%-át érintik, de ők szűrik ennek is a 98%-át. Vagyis  a Click Quality Team megelőzi az ilyen kísérleteket, az esetek nagyon kis százalékában utólag lép közbe.

 Megnéztem egy ügyfelem kampányait, visszamenőleg a kezdetekig. Meglepő számokat láttam, ugyanis nálam 6% környékén lebeg ez a szám:

Media_httpamadeoblogc_edfgc

Megsasoltam egy nemzetközi kampányt is:

Media_httpamadeoblogc_zdwxc

Hoppá. Ugye?

 

Sokan kritizálják a Google-t, hiszen mond számokat, de nem lehet belelátni. Szerintem érdekes már maga a tény is, hogy ennyire nyíltan hajlandó erről beszélni, ráadásul a kiderült hamis kattintásokat szépen visszatéríti, szóval korrektül kezeli a helyzetet. Igaz, ott a reklámozó közösség erős nyomása, és mint sok esetben ez is lehet egyike a sok oknak amiért a keresőóriás elővette a témát. No meg a tavaly elvesztett per 🙂

 

Érdekes számokat találtam a ClickFraudIndex.com oldalon, szerintük decemberben az átlag veszély érték nem több mint 14.5%. Ez nem is olyan kevés, főleg ha arra gondolok, hogy a Google szerint ez a szám valahol 10% környékén van.

 

De most jön a 40 milliós kérdés. Ki az aki  hamis kattintásokkal foglalkozik? Kinek áll érdekében?

Ugyanis aki ezen pénzt keres, az nem más mint a Google. Feltételezve hogy azt a rakás pénzt amit ezzel legaláisan keresnek nem fogják veszélyeztetni ilen piti pénzzel, akkor ez valahol másokat jelent. De kiket?

Első tippem a versenytársak, akik azért kattintanak, hogy minél hamarabb fogyjon le a napi limit, és ezzel később ők könnyebben kerülnek az első pozícióba. Kevés olyan versenytárs van aki technológiailag eléggé felkészült, hogy minden kattintást más és más IP címről indítson, ráadásul ne zavarja meg a napi kattintási „mintát”, vagyis nem legyen egy érzékelhető „csúcs”. Ugyanis ugyanazon IP címről érkező sűrű kattintást, és a napi „mintától” való eltérést is szűri a Google (felteszem a többiek is, ez nagyon könnyű).

Ott van a másik versenypálya, az AdSense, ahol egyértelmű miért is kattintana sokat a hirdetéshez helyet adó weboldal. Ő pénzt keres minden kattintással. Ez jó, de ismét komoly technológia kell hozzá.

Ott vannak a partneroldalak (melyet a Google nagyon erősen titkol az AdWords Content Network statisztikákban, egy összefoglalót kapunk semmi mást). Ezek ugyanúgy  érdekeltek a kattintásokban, szóval ők is lehetnek. (de erősen kétlem hogy a Google partnerei – ismét hivatkozva a sok pénzre amit legálisan keresnek – veszélyeztetnék az üzleti modelljüket.

Ezen logika alapján (persze tévedhetek is) egyértelműen az AdSense oldalról indul a sok hamis kattintás. Egy ilyen nagyszerű programot azonban a Google nem akar veszélybe sodorni, ezért sokkal egyszerűbb vadul szűrni, mint feladni egy nyereséges üzletet.

(jelzem, ha az okfejtésem igaz, akkor az AdWords-ben nagyon egyszerűen elkerülhető a veszélyes vizekre evezés 🙂

Várom a véleményeket, ellenvetéseket! 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink