Végül is, logikus hely. Az is logikus hogy a Google szeretne valamit kezdeni a keresőjének képekre specializálódott részével. Hiszen a képkeresés fontos, értékes.
Ráadásul egy friss szolgáltatásokkal turbósított keresőről beszélünk. Csak felsorolásszerűen:
A keresést lehet finomítani méret, típus, vagy szín (vagy színes szerint). De rá lehet keresni olyan képekre amelyek hasonlítanak a kijelölthöz. Például hófehérkére és a piros színre 🙂
És ezen a felületen innentől lehet képpel is hirdetni. Hasonlóan mint ahogyan a YouTube videókkal. A Display Ad Builder-ben ki kell választani a a Templates for Search menüpontot, és voilá, ott figyel egy template az Image Search Ad-hez.
A pontos technikáról Tomi írt képekkel egy pontos step-by-step leírást.
A hatása, és az emberek ötletessége ami érdekes innentől. Ez volt ahogyan eddig megjelentek a hirdetések a képkeresőben:
És innentől ilyen hirdetésekre is(?)számíthatunk:
Ha cikizni akarnám őket, akkor azt is mondhatnám, hogy egy évvel az Etarget után sikerült megalkotniuk a szöveges hirdetést képpel 🙂
Az Etargetnél ilyen:
Amit viszont nem tudok, hogy innentől akkor megszűnik a „normál” szöveges hirdetés a Google képkeresőben?
Mindenesetre ismét egy üdvözlendő újdonság, nekem tetszik. Lesznek olyan hirdetők akinek ez pont stimmel. Hiszen csak gondoljunk a mostani nyári fesztiválokra. Ott az emberek keresnek a fesztiválokra, a zenekarokra, a videókra, és egy lehetőség hogy ne (csak) a túlzsúfolt céloldalra célozzanak hsonló helyzetben a hirdetők.