Konverziós arány – tényleg számít?

Tartalomjegyzék

Egy érdekes kérdést fogok feszegetni. 

Több ügyfelem is megértette azt a koncepciót, hogy amennyiben mérünk Konverziós költséget, értéket, számokat, a CPC mint mutatószám leértékelődik. Fontos, mert mutat valamit, de lényegtelen, hiszen van JOBB. Ha van konverziós érték, ha van konverziós költség, onnantól számolható az ROI, és minden más másodlagos. A költségből a PPC-re fordított pénz befektetéssé válik, és rövid távon megtérülő befektetésként nyitott végű büdzsék alakulhatnak ki (amennyiben a döntéshozó megérti)

Szerencsénk van, mert sokan megértik, és elfelejtettük a büdzsét mint korlátot, a CPC-t mint értéket, egy másik dimenzioba érkezett a kampány.

De ha a CPC nem számít, vajon számít a konverziós arány?

Szerintem ez sem számít, hiszen semmit nem mond. 0.1%-os konverziós arány magas vagy alacsony? 15% magas vagy alacsony?

Ugye? Attól függ. Ha az egyszeri eladási érték 1000€, akkor a 0.1%-os konverzós arány (ha a konverzió az eladást jelenti), nagyszerű érték is lehet. Vegyük mondjuk hogy a CPC 10€cent, vagyis 100€ költéssel 1000€ eladási érték „találkozik”. Persze ha a termék profittartalma 20%, akkor ez egy nagyszerű ROI. Ha a profittartalom 3%, akkor buktavári.

Ugye, minden relatív? Mi van ha mondjuk 15% a konverziós arány? De ez a konverzió egy soft konverzió, mondjuk egy szoftver próbaverzió letöltés? És tudjuk, hogy minden 100. letöltésből lesz 1 eladás, melynek értéke 1000€, profittartalma 85%. CPC 1€. Na, megéri vagy sem?

Megoldásokat a kommentekben várom 🙂

A fentiekből is látszik, amikor jön egy kérdés, miszerint mi egy átlagos konverziós arány, a válaszom az, hogy nem tudom. Attól függ, mi a konverzió, mennyi a konverzió értéke, a CPC, elvárt ROI, és máris vissza tudom számolni. De csak úgy bele a levegőbe, az olyan mint amikor azt mondom hogy egy átlagos CPC 30. Miharminc? Mér mimennyi?

Azt hiszem ez idáig korrekt, érthető. (ha nem, akkor GOTO 10, és kezd el előlről olvasni)

A Konverziós arány NEM SZÁMÍT. Ami számít viszont, az a relatív konverziós arány.

Mondjuk egy új promóciós üzenettel indítunk egy kampányt, és az eddigi konverziós arányok duplázódtak a tesztben.

Vagy egy remarketing kampányban az üzenet egy promóciós kupon, és a konverziós arány kétszerese az eddigieknek, az kristálytiszta üzenet. A vevőid szeretik a kuponokat, akik nélküle nem konvertáltak, ott lehet belőlük is vevőd, csak egy jobb ajánlat kell hozzá.

A legnehezebben értelmezhető változás, amikor egy új forgalmi forrást adunk a meglevőkhöz (amelyek kombinációja adta az eddigi konverziós arányunkat), és az új, hozzáadott volumen megváltoztatja az eddig értékeket. Természetesen a legnagyobb hiba akkor történik, ha az össz értéket nézzük. Mert nem szükséges. Ott vannak az eszközök amellyekel külön szegmensként kezelhető minden forgalmi forrás, annak költségével, volumenével, és értékeivel (ha nincsenek, akkor legyenek!)

Vagyis megeshet hogy első ránézésre mondjuk visszaesett az összes forgalmi forrás kombinált konverziós aránya, de szétbontva értelmezhetőek CSAK a számok.

Le kell választani az új forrást, és önmagában értékelni. Tegyük fel, hogy az új forrás átlag konverziós értékei egyeznek az eddigiekkel, csak annyi, hogy a konverziós arány negyede az eddigieknek. És ennyi még mindig nem elég az értékeléshez, hiszen be kell venni a képletbe, hogy ez a forrás mennyibe került. Ha negyedébe mint a többi, akkor máris jók vagyunk, hiszen ROI-ban ugyanott vagyunk mint eddig, csak annyi történt, hogy komoly további volument vásároltunk. És megeshet, hogy az eddigi ROI értékek is változnak ezzel, hiszen egy komolyabb hozzáadott volumen egyből azt jelentheti, hogy az általános költségek sokkal több termékre oszlanak, egy termékre vetítve alacsonyabb a költség, nő a profittartalom, és voilá, az ugyanazon az ROI értéken hozott volumen hirtelen többlet értéket képvisel. 

Bonyolult a képlet, de érdekes. Számolni kell, a marketingesnek egyre többet. Aki nem szereti a számokat, adatokat, az ne készüljön marketinges pályára…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink