Kulcsszó használat, Quality Score – kavarjuk meg!

Tartalomjegyzék

Mostanában többször is felmerült a probléma, miszerint hogyan és milyen elrendezésben érdemes a kulcsszavakat a különböző megfeleltetési formák szerint használni, egy accounton/kampányon/reklámcsoporton belül.  Kezdjük az elején, a megfeleltetésekkel.

Régen volt a Broad, Phrase és az Exact. És illik nem elfelejteni a Negatív megfeleltetést (ennek fogok szentelni kicsit később egy külön bejegyzést!)

Kulcsszó használat, Quality Score - kavarjuk meg! - Kép

Ma már van Extended (Expanded?) Broad (lánykori nevén Broad), és egy külön Modified Broad (ez új). Plusz a többi. És ismét illik nem elfelejteni, hogy a Negatív megfeletetésben is használhatóak ezek a megfeleltetések!!!! Vagyis aki összeszámolja, annak kijön az összesen 8(!) megfeleltetési mód (persze ebből 4 a Negatív különböző megjelenési formái.

(megjegyzés: Ha idáig már elvesztél, akkor a, olvasd végig ismét, b, keress egy szakembert aki megcsinálja a kampányaidat, mert könnyen megeshet hogy pénzt veszítesz vele ahelyett hogy keresnél)

Persze van akinek ez a bonyolultsági szint még nem elég, és tovább szeretné kavarni a dolgot, azoknak ajánlom ezt az ábrát:

Pay-per-click-keyword-match-types-short-webranking

Remélem ez már mindenkinek eléggé bonyi 🙂 Valójában csak annyiban tér el az előbbitől, hogy itt a Broad Match különböző formáit választotta az író szét, abban az esetben ha egy kifejezés nem kettő, hanem legalább 3 szóból áll (ha egy szóból áll a kulcsszó, akkor a Phrase egyezik a Modified Broad Match-el, így kevesebb megfeleltetési forma létezik A cáfolat itt). Vagyis három szóbál ál a kifejezés, akkor lehet belőle + jellel kiemelni egyet, ketttőt, vagy mindhármat, (ahol a + jel arra utasítja a rendszert, hogy ezen szónak KÖTELEZŐ előfordulni a keresésben ahhoz hogy a megfeleltetés megtörténjen).

Érdekes kérdés azonban (és igen fontos kérdés), hogy a rendszer mi alapján rendel Minőségi pontszámot az adott kifejezéshez? Hiszen egyértelműen az Exact match szokott legmagasabb CTR-t hozni, s Phrase kevesebbet és így tovább. És mivel a CTR kulcstényező a QS számításban, ezért melyik megfeleltetés ami számít? (azt tudni kell hozzá, hogy egy reklámcsoporton belül ha elfordul a kifejezés mindhárom megfeleltetési formában, ugyanazt a QS-t kapják).

A válasz sokszor az, hogy az exact match megfeleltetés az amely hozza a minőségi pontszámot. De ez így, önmagában NEM IGAZ. Mi van ha adott reklámcsoportban nincs is Exact megfeleltetéssel kulcsszó? Valóságban a rendszer akkor számolja a QS-t, amikor a keresés Pontosan egyezik a megadott kifejezéssel. És NEM összetéveszteni a Pontos Egyezés-sel (az Exact Match magyar fordítása), mert az nem lenne igaz. Vagyis így már értelmezhető az, hogy mondjuk

a kulcsszó az hogy piros ibolya (Broad),  és a keresések ahol megjelent az alábbiak:

kék nefeljcs (Extended Broad match, rokonértelmű szavakra is megjelenik)

piros virág ibolya  (Broad Match)

piros ibolya virág (Phrase Match)

piros ibolya (Exact Match)

Itt csak az utolsó esetben számolja a rendszer a CTR-t a QS megállapításához.

(Itt akinek beugrik, az nyert, ezért érdemes használni a Google rendszerében ezt a fícsört:

Seesearchterms

Ez megmutatja, hogy adott időszakban, a megadott szavakra ilyen valódi kereséseknél jelent meg a hirdetés.

Konkrétan az Analyítics is tud ilyet, Traffic Sources, AdWords 

 

Az, hogy melyik megfeleltetést érdemes és mikor használni a kampányokban, az egy ettől független, de fontos kérdés. Ha adva vannak a kulcsszavak, és tutira tudod hogy mire keresnek majd (annyira egyértelmű, hiszen sárgolyó görgető szakkönyvet árulsz), akkor legyen Exact és Phrase. Különösen ha a napi költési limuted is alacsony, akkor nem kell a Broad-dal kísérletezgetni. De ha az erre szánt összeget nem sikerült elkölteni, vagy ha kéne „halászni”, hogy az emberek pontosan hogyan is keresnek, akkor érdemes a Broad, Modified Broad megfeleltetések használata, de (szinte) kizárólag a „kulcsszó halászat” céljából. Hosszú távon sokkal jobban jársz ha pontosan leköveted mire keresnek a vevőid, nem pedig sörétessel beküldesz kettőt az erdőbe, és „majdcsak leesik valami” felkiálltással.

A tanulás? Több is egyszerre:

– tanuld meg milyen megfeleltetéseke használhatsz

– tanuld meg őket használni

– használd őket

– a célhoz az eszközt, és nem fordítva 

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink