Marketinges szűklátókörűség

Igen, ilyen is van. Különösképpen a keresőmarketingben.
Jön a hirdető, szeretne hirdetni, a téma, kémény építés. A kulcsszavak, kémény, kémény építés, stb.
Szerintem pedig nem ezek a kulcsszavak, Ezek a keresési görbe elején (időrendben azonban a keresés életciklusának a végén) vannak, ráadásul erősen “”belakottak”. Miért nem ott és arra jelenik meg a kifejezés ahol az igény (látensen ugyan), de először megjelenik, de még nem fogalmazódott meg a pontos gondolat. Például a lakáshitel szónál (na jó, ez rossz példa, ott még durvább a verseny).

A lényeg azonban (amit érzékeltetni szeretnék), hogy a marketinges sokszor nem lát túl a saját termékén, eladni szeretne faágyat, akkor hirdessünk a faágy szóra. Szerintem meg ott van még a költözés, költöztetés szavak (ilyenkor kiderül hogy túl nagy a régi, ágyat kéne venni), vagy az esküvő (ott is kell az ágy, főleg ha elköltöznek otthonról), de ha ügyesen sikerül elvonatkoztatni, akkor egy családi autónál nagyszerűen működhet a család, nagycsaládos vagy az óvoda kifejezésre hirdetni. Pesze jól megfogalmazott hirdetési szöveg is kell, ügyes átvezetéssel abban a majdnem száz karakterben el kell mondani miért került oda az a hirdetés.

Media_httpamadeoblogc_rxjyu

Témába vág, de nem pontosan analóg helyzet:

  Mont Blanc toll, az nem íróeszköz, hanem luxuscikk. Vagy a Zippo ömgyújtó már régen nem öngyújtó, hanem divatcikk. Ugyanígy az órák, ruházat, ékszer vagy szemüveg már nem az aminek gondolod. Teljesen más célt szolgálnak, más a célcsoport viselkedése, és valljuk be,

Media_httpamadeoblogc_ahvtg

Mont Blanc tollat nem fognak keresni a neten. Annak a megvásárlása is része az élménynek. Belemehetnénk ebbe a témába is, de a lényeg, hogy itt nem a termék az adásvétel tárgya, hanem a hozzá fűződő státusz, élmény, öröm, elismerés, életérzés, akármi.

  Gondolj bele. A te terméked arról szól ami a termék, vagy valami más?

Segítek. Charity. Ott az emberek jóérzést vesznek, egy kicsit olyan mint a bűnbocsánó cédula.
Ágy – kényelmet keresnek, esetleg szaktudást várnak, hogy segítesz mi a legjobb.
Nyomtató – szeretnék tudni hogy melyik gép a legjobb a célra, de még megfizethető a fenntartása.
Számítógép – segítséget vár (és meg is fizeti!), ha segítesz a neki legjobban alkalmas gépet adod el neki. De lehet hogy a következő alkalommal is rád gondol majd.
Kutyatáp. Megeshet hogy nem a tápot veszi meg (mert az 1000 másik helyen is megvehető), hanem azt a gondot akarja elfelejteni amikor a 10 kilós zsákot a kocsi hátuljába dobja és az kiszakad.
Sorolhatnám.

És jön a kérdés. A te terméked arról szól aminek hiszed, vagy valami más az amit megvesznek az emberek tőled?
Ha erre megvan a válasz, akkor jön a következő. Amikor hirdetsz, erre gondoltál? Elmondtad a szakembernek? Visszakérdezett vagy esetleg magától javasolta?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink