Mi van ha nincs konverzió?

avagy: Hogyan mérjük a nem mérhető konverziókat?

A következő helyzetre próbálok meg megoldást találni: Adva egy vállalkozás amelynek a konverziói nem online, de még nem is csak időben behatárolható módon érkeznek, a döntéselőkészítés időben erősen elválik a döntéstől. az előkészítő nem azonos a döntéshozó személyével, vagy mondjuk nem létezik online konverzió (mert személyesen kell bemenni, stb). Van ilyen, ismertek tuti párat.

Hogyan lehet mégis valamilyen konverzióra optimalizálni a kampányokat?

Media_httpjabjabblogc_wesja

Az Analytics-ben megjelent az a lehetőség, hogy nem csak konkrét konverziós oldal letöltése vagy konverzió lehet GOAL, hanem mondjuk az is, ha a látogató legalább x oldalt megnéz, vagy y percig az oldalon marad (ezek kombinációja még nem elérhető, de jó lenne, és tuti lesz olyan is)

Media_httpjabjabblogc_vygvb

Szóval azt mondom, hogy aki legalább 3 percig marad, és megnéz egy pár oldalt, az tuti értékesebb (érdeklődőbb) látogató mint az aki belép, majd pattan (Bounce). Beállítom ezt, és amikor elkezd mérni, akkor összekötöm az AdWords konverziókövetéssel ezeket a GOAL-okat, majd – akár – kulcsszó szinten elkezdem azon szavakat / hirdetéseket / reklámcsoportokat/ kampányokat /időszakot/ földrajzi területet / akármi tolni amelyek olcsóbban hozzák ezen “konverziókat”.

Mi van ha nincs konverzió? - Kép

Méág ha kevés, akkor is több mint a semmi, vagy a megérzések.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink