avagy: Hogyan mérjük a nem mérhető konverziókat?
A következő helyzetre próbálok meg megoldást találni: Adva egy vállalkozás amelynek a konverziói nem online, de még nem is csak időben behatárolható módon érkeznek, a döntéselőkészítés időben erősen elválik a döntéstől. az előkészítő nem azonos a döntéshozó személyével, vagy mondjuk nem létezik online konverzió (mert személyesen kell bemenni, stb). Van ilyen, ismertek tuti párat.
Hogyan lehet mégis valamilyen konverzióra optimalizálni a kampányokat?
Az Analytics-ben megjelent az a lehetőség, hogy nem csak konkrét konverziós oldal letöltése vagy konverzió lehet GOAL, hanem mondjuk az is, ha a látogató legalább x oldalt megnéz, vagy y percig az oldalon marad (ezek kombinációja még nem elérhető, de jó lenne, és tuti lesz olyan is)
Szóval azt mondom, hogy aki legalább 3 percig marad, és megnéz egy pár oldalt, az tuti értékesebb (érdeklődőbb) látogató mint az aki belép, majd pattan (Bounce). Beállítom ezt, és amikor elkezd mérni, akkor összekötöm az AdWords konverziókövetéssel ezeket a GOAL-okat, majd – akár – kulcsszó szinten elkezdem azon szavakat / hirdetéseket / reklámcsoportokat/ kampányokat /időszakot/ földrajzi területet / akármi tolni amelyek olcsóbban hozzák ezen „konverziókat”.
Méág ha kevés, akkor is több mint a semmi, vagy a megérzések.