Motion chart tipp

Tartalomjegyzék

Egy nagyszerű trükkre hívta fel a figyelmet Avinash Kaushik (a Google Analytics evangélistája, nagy tudora). Michael Whitaker írt egy klassz bejegyzést arról, hogy hogyan lehet az Analytics mozgó buborékok segítségével kiszúrni azon kampányokat (kulcsszavakat, a nap óráit, vagy más, ott kiválaszható jellemzőket), amelyek átlagon alul teljesítenek.

Első, és legfontosabb információ, kevesebb Klikket fog mutatni az Analytics mint ahány Látogatót. Ez persze elsőre fura, hiszen az ember azt várja, hogy ennek a fordítottja igaz. A probléma okairól, a Google Analytics blog ezen bejegyzését ajánlom (valamint még ezt a help bejegyzést)

De ami fontos, hogy az eltérésnek stabilnak kell lennie, hiszen statisztikailag ilyen esetek (olvasd el a linkelt bejegyzéseket) egyenletes eloszlásban fodulnak elő. Vagyis ha a site átlageltérés 10%, egyik kampánynál azonban 30%, akkor ott van valami bibi. Persze vannak emberek akik a táblázatokat gond nélkül olvassák, nekünk, a többségnek azonban segítségül kell hívni a vizuális megjelenítést, hogy észrevegyünk egy ilyen eltérést.

Google Analytics, Traffic Sources, AdWords beta menüpontban kiválasztom amit szeretnék hasonlítgatni, és én elsőként a weboldal egészéhez szoktam hasonlítani.

An1

(A Bounce Rate nagyszerű mutató ilyenkor)

Vagy mondjuk (ahogyan az idézett cikk is javasolja), a visiteket a klikkekhez hasonlítom:

An2

De a legjobb, ha ehhez hozzátesszük a gapminder fejlesztést, a motion chart-okat ( a lap majdnem telején,visualize menüpont)*

* Itt megjegyzendő, hogy lehetséges hogy angol nyelvre kell váltoni hozzá, mert a magyar felületen esetleg nem jelenik meg a gomb)

An3

Ha maradunk a visitek és a klikkek arányánál, minden terület amely eltér a többi által kijelölt szórásból az valahol nincs rendben:

Vigyázat, a Motion Chart fokozottan veszélyes a munakidődre, a szűk időbeosztásra, és a leadási határidőkre!

Belekezdesz délelőtt, és huss, máris este van 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink