Nomenklatúra és szintaktika reloaded

Azt hiszem itt az ideje ismét elővenni ezt a témát (is – még sok másikat is kéne ismételni).

Egy évvel ezelőtt írtam róla, azóta csak aktuálisabb lett. A lényege, hogy a keresőmarketing kampányokat (főleg AdWords-ről beszélek) én mindig egy maghatározott logika alapján nevezem el, ezzel lehetővé téve hogy később kampányokat és terleteket össze tudjak hasonlítani, elemezni, értékelni. 

Vegyünk egy feltételezett céget, akinek egy évben legalább 15-20 kampánya van, de ezek között vannak ismétlődő kampányok is (ugyanaz tavasszal és ősszel, egy másiknál nyár, ősz, tél, stb). Ha azt veszem, hogy az ügyfél egy adott kampányából készítek általában a három nagy területre egyet egyet (Search, Content, Placement Targeted), valamint külön kampányba szedem a saját brand kulcsszavaira történő Search hirdetéseket*, akkor ez már lazán 45-80 kampány egy évben, a reklámcsoportok száma pedig ennek legalább a 4-5-szöröse.

*Ezeket azért érdemes külön kezelni, mert nagyszámú kampány esetén sokszor van 2-3 olyan kampány amely ugyanazon, céges brand kulcsszóra “szeretne” megjelenni. Megosztani lehetséges úgy, hogy külön órákban fut az egyik, és másik órákban a másik. De ehhez mindnek külön kampányként kell szerepelnie, mert az óránkénti bontás csak kampányszinten adható meg.

 Aztán ugye ott vannak az évek. Ugyanazon kampányok ismétlődhetnek a következő évben is, és a következőben is.

Erre kétféle lehetőség van. Vagy ugyanazt a kampány folytatom egy másik névvel, vagy lemásolom, és újként indítom el, más néven. Ugye, adja magát ez utóbbi megoldás, hiszen az AdWords kezelőfelületen megadom a kampány nevére való szűrést, időtartamnak a teljes időszakot, és szépen sorban ott vannak egymás alatt a kampányok, összehasonlítható árakkal, CTR és egyéb értékekkel.

Nos akkor egy ilyen cégnél az alábbiak szerint kezdem el elnevezni a kampányokat:

2010 : Kampány neve : időszak : típus : egyéb (egy példa: 2010 : biztonsági ajtó : nyár : Search)

Ez nem rossz, de kell ide még valami. Ja igen, érdemes lenne sorba rakni őket, vagyis számozzuk be:

2010 : 01* : biztonsági ajtó : nyár : Search

*a 01 azért jobb az 1 helyett, mert akkor a 10 nem a sor elejére kerül, hanem a 9 utáni pozícióba, vagyis megmarad a sorrend)

Én a biztonság kedvéért betűjelekkel is ellátom őket, valahogy így:

2010 : 01B : biztonsági ajtó : nyár : Search : Brand (A a Search, B a Brand Search, C a Content, E amikor AdWords editorban elkészítem exportra az Etarget kampányt). De ezt lehet tovább variálni, hiszen van akinek mobilkampánya van, Remarketing, vagy esetleg speckó, képkereső hirdetésekre csinált egy kampányt. Így lehet (sorban) R vagy K betőjelű is a kampány.

Ezt természetesen lehet ügyesen tovább variálni, kinek a saját szájíze szerint, a lényeg a következetesség.

A reklámcsoportokat is értelemszerűen elnevezem a kampány nevével, valamint kiegészítem őket, így:

2010 : 01A : 01 : biztonsági ajtó : nyár : Search {dynamic}

*a {dynamic} értelemszerűen dinamikus kulcsszó beillesztést jelent, de használom még a reklámcsoportok elnevezésében a (text) és a (banner) elnevezéseket is, és így összehasonlíthatóak a szöveges és banner kampányok adatait egy egyszerű filterezéssel.

Várom a praktikus további ötleteket, szerintem a rendszer korántsem teljes.

Comment-ben megosztod velem hogy te hogyan csinálod?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink