Ez az utóbbi idők egyik legnagyszerűbb változtatása a Google AdWords rendszerben.
Aki nem tudná, eddig úgy volt hogy Keresés (amibe beletartozott Tartalmi Hálózat is), plusz volt Site (majd később Placement) targeted (weboldalakra célzott) hirdetés.
A Keresés azonban igazából NEM CSAK keresés volt, beletettek olyan dolgokat is amelyeknek SEMMI KÖZE nem volt a kereséshez. Például AdSense oldalakat. Igaz, a kulcsszó előfordulását azért figyelték, de mégis.
Amikor kettéválasztva megmutatták az eredményeket, látszoott hirtelen az amit tudtunk, csak a rendszerben jól el volt dugva. Vagyis hogy a keresés 1-10%-os CTR-eket tud, a Tartalom pedig ennek a 10-100-ad részét.
Ennek megfelelően a megjelenélsi számok, átkattintási arányok, de még a kattintás árait is másképpen kell értékelni.
Egy ügyfelemnél a keresés CPC értékének 2/3-án van a konverzió ára ugyanazon a szinten.
Jó, ez bonyi volt, példa:
Keresés CPC: 30 Ft
Tartalom CPC 20 Ft.
De a keresés Cost/Conversion-ja 2000 Ft, a Tartalomé pedig 2.500 Ft.
Vagyis az olcsóbb árral is drágább.
Ezt innentől tudjuk, látjuk, értékelhető és átlátható (már csak az AdWords Editornak kell lekövetnie a váltoásokat, de gyorsan).
És akkor egy javaslat, tőlem, nektek, ingyen:
Legyen elérhető ez a bontás a különböző hirdetési variációk áttekintő lapon is.
Szeretném látni hogy a szöveges hirdetés a kereső találati oldalon vagy a tartalom mellett szerepel jól, hopgy egy banner CTR-je hogyan alakul a szöveges hirdetés CTR-hez, de úgy hogy ezt a számot nem torzítja el a szöveges SERP-n megjelenés magas CTR-je.
(aki nem érti az forduljon hozzám bizalommal, néha én sem értem 🙂