SEARCH + CONTENT

Ez az utóbbi idők egyik legnagyszerűbb változtatása a Google AdWords rendszerben.
Aki nem tudná, eddig úgy volt hogy Keresés (amibe beletartozott Tartalmi Hálózat is), plusz volt Site (majd később Placement) targeted (weboldalakra célzott) hirdetés.

A Keresés azonban igazából NEM CSAK keresés volt, beletettek olyan dolgokat is amelyeknek SEMMI KÖZE  nem volt a kereséshez. Például AdSense oldalakat. Igaz, a kulcsszó előfordulását azért figyelték, de mégis.

Amikor kettéválasztva megmutatták az eredményeket, látszoott hirtelen az amit tudtunk, csak a rendszerben jól el volt dugva. Vagyis hogy a keresés 1-10%-os CTR-eket tud, a Tartalom pedig ennek a 10-100-ad részét.
Ennek megfelelően a megjelenélsi számok, átkattintási arányok, de még a kattintás árait is másképpen kell értékelni.

Egy ügyfelemnél a keresés CPC értékének 2/3-án van a konverzió ára ugyanazon a szinten.
Jó, ez bonyi volt, példa:

Keresés CPC: 30 Ft
Tartalom CPC 20 Ft.

De a keresés Cost/Conversion-ja 2000 Ft, a Tartalomé pedig 2.500 Ft.
Vagyis az olcsóbb árral is drágább.

Ezt innentől tudjuk, látjuk, értékelhető és átlátható (már csak az AdWords Editornak kell lekövetnie a váltoásokat, de gyorsan).

És akkor egy javaslat, tőlem, nektek, ingyen:

Legyen elérhető ez a bontás a különböző hirdetési variációk áttekintő lapon is.
Szeretném látni hogy a szöveges hirdetés a kereső találati oldalon vagy a tartalom mellett szerepel jól, hopgy egy banner CTR-je hogyan alakul a szöveges hirdetés CTR-hez, de úgy hogy ezt a számot nem torzítja el a szöveges SERP-n megjelenés magas CTR-je.
(aki nem érti az forduljon hozzám bizalommal, néha én sem értem 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink