Ma kaptam egy levelet egy ismerőstől aki ismeri (és érti is) hogy mivel foglalkozom.
Egy e-mail, „Új lehetőség: piacszerzés az Interneten” Subject sorral.
Ollé, izgalmas olvasmány nekem, érdeklődve végigolvastam.
Az oldalon egy pár „ingyenes” jótanács szerepel, ebből mazsolázok egy picit:
Mit szeretne Ön is, mint minden vállalkozó? Hogy az egyszerű nézelődő látogatóból (boltban, vagy az internetes honlapján egyaránt) ügyfél, azaz vásárló váljon!
Hogyan lehet ezt elérni? A folyamat két részből áll:
Be kell vonzania az Internetre látogatókat az Ön honlapjára.
Ott olyan információkat kell nyújtani, amitől tétova látogatóból lelkes vásárlóvá válik!
No kérem, itt a bölcsek köve. Tétova látogatóból lelkes vásárló. Végül is, igaza van. Menjünk tovább.
LÉPÉS 1: Hiba, ha honlapja első oldala a vállalkozás bemutatásával foglalkozik. A látogatót az Ön terméke / szolgáltatása érdekli, erre fókuszáljon már az első oldalon!
Tökéletesen igaz. Csak egyetérteni tudok.
LÉPÉS 2: Ha ez megvan, vizsgálja meg, az Ön termékét / szolgáltatását milyen szavakkal fogja keresni az Interneten böngésző potenciális vevő (ezek a kulcsszavak)! (Hiszen az esetek többségében új vevője nem a cége nevére fog direkten rákeresni pl. a Google keresőben, hanem ha pl. falfestéket keres, ezt a szót fogja beírni a keresőben is, így talál Önre, ha történetesen Ön is falfestéket forgalmaz, és persze regisztrált a Google rendszerébe!)
Na itt tévedt az író kicsit ingoványos talajra. Ez a „vizsgálja meg” dolog nem is ilyen egyszerű. Mert a legegyértelműbb kulcsszavak mellett nagyon sokszor más szavak is ott vannak, olyanok melyeket nehéz vagy egyáltalán nem lehet kitalálni.
LÉPÉS 3: Ha megvannak ezek a kulcsszavak, használja ezt a honlapján olyan gyakran, amilyen gyakran csak tudja!
És az ingoványos talajon el is süllyedt a versenyző. Ez a sokszor minél többször használt kulcsszó dolgot nem kéne erőltetni. Viszont ha a fejléc címében szerepeltetett kulcsszó mellett mondjuk megemlítette volna a META TAG-eket, azok közül is a „keywords” fajtát, az nem lett volna rossz.
Van nekem is egy pár internetes és tipográfiai jótanácsom (most, és csak most ingyenes!):
1, A weboldalon nem aláhúzással, hanem bold betűkkel emelünk ki valamit.
2, A weboldalakon az aláhúzás hivatkozást jelent.
3, LÉPÉS 1: ez helytelen.Le kell írni magyarosan és szépen: Első lépés.
4, Ha használod a META TAG-eket az oldaladban, akkor használd is őket (vagy DEL gomb, és nem szemeteli tele a kódot). De ez, így, teljesen felesleges. Keresőoptimalizációs szempontól is. Nem kell kétszer ugyanazt betenni, attól nem jobb az oldal.
Az a gáz, hogy egy kis keresgéléssel simán, másfél óra alatt a témához nem értő versenyző összeszed ennyi infót, sőt, ennél többet is. Mindezt szakértelemnek eladni arcátlan, ráadásul a már sokszor emlegetett senki által nem látogatott cégkatalógus dologból létrehozni egy újabbat, és azt „csak” 15 ezer forintért….
Ja, bele kell nézni az oldal kódjába, keresőkről ilyen szaktudással tanácsokat írni, ez olyan mintha a vakot kérném meg hogy olvassa fel az újságot…
A keresés funkcióban pedig Budapest mellett választható még öt megye. A maradék tizennégy felteszem azért nem választható, mert még nincs senki aki regisztrált volna onnan, és nem akarnak üres találati oldalakat.
Ja, van AdWords hirdetésük.