Tanmesék (Ügyfelek a Pokolból)

Aki nem ismeri, annak ajánlom, nagyszerű szórakoztató szakmai irodalom a Clients From Hell blog. Nekem is vannak horro történeteim, gondoltam megosztok veletek párat, nevek nélkül, a cégeket kicsit maszkírozva, hogy ne lehessen felismerni őket.

A bankár aki non-profit célokra gyűjt:

Egy mágneses papírt forgalmazó céghez bekopogott egy ügyfél, hogy szeretne sokmillió hűtőmágnest gyártatni. A cég örömmel adott árat, de a feltételekben ott volt az egyszeri szállítás. Erre pontosítást kért az ember, mert neki ez a sokmillió tízezres csomagokban kéne, egy évre elosztva heti adagokban. Ennek persze készletezési és logisztikai ára is van, kapott új árat. Mivel alapítványról van szó, kialkudta a nulla profittartalmú árat, amely (tekintettel a bizonytalan mennyiségre – nem tudta megmondani pontosan) sávos árazást tartalmazott. A következő kérés az volt, hogy a legolcsóbb árat (ami a magas mennyiséghez tartozott) adjuk meg az első szállítmányoknál, és később emelkedjen az ár. Itt már látszott milyen üzletemberről van szó (persze ingyen konzultációt is kért sok alkalommal), így nem adott a cég további árakat.  

20% Leértékelés:

Azt hiszem ennyi év távlatából megírhatom a másik ügyfelet is. Alkatrész forgalmazó cég, PPC hirdetéseket csináltam nekik. Probléma volt, hogy nem érezték mérhetően a hirdetések hatását az eladásokban (igaz, az addigi újsághirdetésekben sem tudtak mérni semmit). Kitaláltunk egy promóciót, amelyben a vevő kinyomtat egy promóciós kódot, és ha azzal jön be az üzletbe, akkor kap 20% kedvezményt bármely termék árából. A kampány végén bementem összevetni az eredményeket, és közölték hogy nulla, senki nem vásárolt kuponnal. A kirakatban óriási promóciós plakát takarta be az egész boltot: „Minden termékből 30% kedvezményt adunk!” Nem kell mondanom, nem folytatták a kampányt, szar ez az egész gúgölös izé felkiáltással.

50% ROI nem elég:

Nehéz megállnom, most már beírom a harmadik nagy kudarcomat is. Egészségügyi szolgáltató cég, PPC hirdetésekkel és jól mérhető konverziókkal (máshol nem hirdettek). Egy cca 8e Ft-os net profit tartalmú terméknél 3-3,5e Ft-ért hoztam egy konverziót. Örültem, mert azt vártam, hogy ezen számok mellett emelnek a költésen. De nem ez történt, leálltak. Később megtudtam, hogy egy ügyes affiliate sales-es bekínált egy nagyon ígéretes csomagot, amiben sokkal szexibb dolgok is voltak (például egy forgalmas magyar portál címoldalán szöveges hirdetés, sok sok megjelenés, és egyéb izgalmak). Pár hónappal később megkerestek, és meghívtak egy megbeszélésre, ahol a tulajdonosoknak kellett  mesélnem a munkámról. Kiderült, hogy a csomag, ami laza 7 millióba került (addig PPC-re havi fél milla alatt költöttek), tartalmazott ugyan szöveges linkeket, de nem a portál főoldalán, kattintásonként 700 Ft plusz 15% jutalékért adtak el nekik… az Etarget hirdetéseket. A kiszámolt ROI átfutott mínuszba, forgalmi adatokat meg nem láttak, mert a szolgáltató NEM az ő oldalukra vitte a forgalmat, hanem csinált egy saját aloldalt, lemásolta az ő oldalstruktúrájukat, és csak a jelentkezéseket továbbította. A Cost/Conv érték valahol a net profitjuk kétszeresésnél volt. Egyértelműen bukta volt a korábbi döntés, erről az ügyvezetőt a tulajdonosok meg is győzték, és döntöttek hogy folytatják  a PPC-t. Másnap megtudtam, hogy nem velem. 

Mind a három esetben érezhettem volna már az elején hogy ez lesz a vége. Az első esetben a bankár megbízó, aki önköltséges árat kért elsőre, a másodiknál a tulajdonos második embere aki az első perctől kezdve azt mondta hogy a vásárlóik nem keresnek a neten, és a harmadik alkalomnál pedig amikor először beszélgettünk a cég vezetőjével. Tudhattam volna, de jobban örültem mint hogy ezt észrevegyem…

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink