Tűzróka

Igen, én is azt használom, nem szeretem az IE-t.

De most marketing szempontból érdekel a Firefox használata.
Vajon egyes forrásokból érkező forgalmat lehet annak megfelelően is értelmezni, értékelni, hogy milyen böngészőt használ?

Nézzük az első lépést, vajon a neten böngésző közönség hány százaléka Firefox felhasználó?
A rankings.hu szerint:

Media_httpamadeoblogc_iijay

Vagyis ha összeadom a IE6 és 7 használókat, akkor az arány valahol az 58:37, egymáshoz képest olyan 2:3-hoz.
Ez már bizony olyan mennyiségű látogató, amelyre érdemes odafigyelni.

További tapasztalatom, hogy a Firefox böngészőt használók kicsivel nyitottabbak az új iránt, tech dolgokban az átlag felett műveltek, vagyis már egy lépssel közelebb vagyok ahhoz, hogy a böngésző használat szerint (is) szegmentálgassak kicsit.

Természetesen a dolog visszafelé is működik, corporate környezetben elvétve található Tűzróka, ott erőltetik az Internet Explorer-t.

Media_httpamadeoblogc_ieijd

Nézzünk egy pár példát arra, hogy milyen típusú oldalak látogató mennyire térnek el böngésző használatban az átlagtól. Mondjuk enek a blognak a látogatói 61%-ban Firefox-ot használnak. Ugye? Máris szegmentál!

És sorban példák:

Egy webáruház látogatói: 58% IE ; 39% FF
Egy másik webáruház látogatói: 63% IE ; 34% FF
Technikában érdelődő emberek: 53% IE ; 42% FF
Autós oldalakat böngésző lehetséges vevők: 74% IE ; 23% FF
Szállodákat nézegető emberek: 64% IE ; 24% FF
Búvárok: 46% IE ; 49% FF

Az autós és a szálloda dolog eléggé beszédes. A magas IE használat oka lehet a vállalati környezet, napközbeni netezés. Vagyis érdemes azokra az időszakokra is költést tenni, hiába dolgozik, közben azért böngészget,  ha autót vásárolna (otthon más dolga van mint ezzel foglalkozni).

Ugye, szórnak a számok, van olyan terület ahol nem a MS termékre, hanem a Firefox-ra érdemes optimalizálni az oldalt. Vagy elgondolkodni a FF kiterjesztéseken. Vagy azon, hogy egyes kampányok (a böngésző alapján pusztán) milyen forgalmat hoznak az oldalra. Messzemenő következtetéseket NEM szabad levonni, de érdekes hogy mennyire elválik a tech közönség a nagy átlagtól. És már ez is valami.

Van egy másik érdekes dolog, képernyőfelbontás.
Több helyen papolom már egy ideje, hogy a 800×600 ideje elmúlt, arra weboldalt nem kéne. Vagy csak nagyon indokolt esetben. Hiszen:

Media_httpamadeoblogc_yrhfj

Látszik, az 1024×768 a nyerő, és van egy jelentős, ennél nagyobb felbontású képernyőt használó réteg.

Ha valaki jó belemegy ebbe a témába, és gyakorlati tapasztalatai vannak az ilyen eszközökkel való elemzésben, szegmentálásban, írjon, érdekel!

(Ja, egy vallomás. A fenti kritikát magamnak is célozhatnám itt és ott, de sajnos a szokásos, a cipésznek a cipője lyukas, a szabónak szakadt a ruhája, az autószerelőnek zörög az autója, nekem meg rosszul kialakítottak egyes oldalaim…)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink