Új Analytics funkciók

Tartalomjegyzék

No kérem. Kicsit lazítok (mármint blog írásban, mert melóban keményen toltam az elmúlt hetekben is), és egyszercsak olyan csomagot ad ki a Google az Analytics szolgáltatásukra, hogy csak kapkodom a fejem.

No nem, még nem látom őket, bár a napokban az egyik accountban a GOAL helyett GOAL set-et láttam, ez már része annak a sok változásnak amit sorban akkor kivesézek:

Mobil követés. „Lehetővé teszi a mobil webhelyek és az összes böngészésre képes mobileszköz követését függetlenül attól, hogy egy adott eszközön futtatható-e JavaScript, vagy sem.

Legyen, hiszen érdekel hogy mobil eszközökkel mit és hogyan néznek meg a látogatóim. Bár eddig is észlelte a rendszer, de felteszem nem tudta követni onnantól hogy belépett az oldalra. Az észlelésről:

Új Analytics funkciók - Kép

Ugye? 5-től lefelé már mind nem szokványos eszköz…

– Továbbfejlesztett célok és a bevonódásra vonatkozó célok

Bocs, de ez nekem olyan mintha egy rosszul képzett, de legalább gonosz fordítógép köpte volna ki ezt a magyarul nem értelmezhető valamit. Ami ENNYIRE nem lehet lefordítani, azt nem lehetne a felhasználóközönség kezébe adni fordításra (vagy hagyni angolul)?

Kibogozom. Ez a GOAL-ok (a Konverzió Analytics megfelelője) kiterjesztését jelenti, vagyis a mostani 4 GOAL (Cél) helyett mostantól 4×5-őt lehet definiálni. És mostantól nem csak egy adott URL lehet GOAL (Cél), hanem másképpen is mérhetővé tették (logikusan). Vagyis szerezhet az ember úgy is pontot, ha nem rúg gólt, hanem mondjuk elég ideig marad állva, vagy lefut egy pályát adott időn belül. Az is lehet cél, hogy mondjuk adott ideig legalább a weboldalon maradjon a látogató (Time on site GOAL), vagy megnézzen legalább x oldalt (Pages/Visit). (dekódolom, ezek az un. bevonódásra vonatkozó célok – könyörgöm, nem lehetett a bevonódás helyett valami értelmes kifejezést használni)

Alább egy kis video angolul tudóknak erről az új funkcióról:

– Kimutatások és Másodlagos dimenziók
Ööööö. Már megint nem értem. Sok okosságiot ír erről is a hivatalos analytics magyar blog, de először szeretném lesben látni és akkor biztosan tudok róla írni.
– Speciális szűrők

Navégre, valami ami magyarul is értelmezhető elsőre is 😉
Ez igazából a táblázatokhoz tartozó speckó szűrési lehetőség, tekintve hogy néha túl sok adat áll rendelkezésre. (alul amikor ilyet látsz, akkor:
Media_httpjabjabblogc_zglra
Vagyis van konkrétan 209,603 megmutatható sora a reportnak, de ebből csak az első 10-et mutatja… Persze szűrő volt már eddig is, csak eléggé kezdetleges:
Új Analytics funkciók - Kép 3
Mostantól azonban:

Egyéni változók

Jajj, már megint nem tudom ez most akkor mit is jelent. Segíccség! (tudom, valami köze van a Haladó szegmensekhez, de pontosan ismét csak akkor tudnám ha látom…)

Szegmensek és jelentéssablonok megosztása

Végre, ez igazán hasznos okosság. Ha kitaláltam valami okos szegmentációt, és szeretném ha a kollegám egy másik ügyfélnél használni tudja, mostantól megoszthatom. Ujjé.

Intelligens elemzés és egyéni figyelmeztetések

Mostantól beállíthatóak értékek amelyekből ha kilógott valami, akkor kukorékol a rendszer. Mondjuk egy határértéken (vagy százalékon) felül nőtt vagy csökkent egy érték, vagy ilyesmi.

Ráadásul napi, heti vagy havi eseményindítók (?) rendelhetők meghatározott dimenziókhoz és mutatókhoz.

Na mindegy, a sok kérdőjel sok kérdést jelent, a homlokrácolásomból pedig tuti előbb vagy utább jön majd az „ahá, értem!” felismerés. De addig is:

– hajrá lányok, fiúk, jó látni a sok sok fejlesztést

– nem megy minden magyarul. Ha meg nem megy, nem kell erőltetni. De ha erőltetitek, akkor is, hátha van még agyi kapacitás a ház falain kívül is (mire való a szakmai közönség?)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink