Last minute árajánlat

Már sokszor megígértem magamnak hogy NEM, és NEM. Nem fogok utolsó pillanatos árajánlat hintába belemenni, de mégis, ezen a hétvégén ismét megfizettem a tanulópénzt (utoljára).

(disclaimer: bocsánat a puffogásért, az esetek leírása számomra megnyugvást hoz, segít a helyzetek mentális feldolgozásában, csökkenti a frusztrációt, terápiás célzattal is publikálok)

Helyzet: Pénteken telefon, melyet nem tudtam felvenni, de visszahívtam, melyet a másik fél nem tudott felvenni. Szombaton reggel egy e-mail a postafiókomban, miszerint a megkeresés tárgya egy kampány, amelyhez a leadási határidő szombat 13:00, döntés vasárnap, találkozó hétfőn, kampány indulás kedden. Szoros menetrend, de szimpatikus volt a rendesen és alaposan megírt brief, a kialakult elképzelés, azt gondoltam miért ne.

A hétvégi programot megszakítottam, és mialatt kedvesem és pici lányunk a macskákat nézte a kiállításon, én egy kávézóban kalapáltam a gépemen, és próbáltam a kérésnek megfelelően jól összesűríteni az anyagot. A kérés ugyanis az volt, hogy max 1 oldalban legyen benne a bemutatkozó, referenciák, stratégia, árajánlat. De ha lehet, legyen inkább fél oldal.

Jelzem, itt már be kellett volna hogy jelezzen a vészcsengő, de csak utólag esett le, hogy a sűrített anyagot olyankor kér be a cég, ha jó sok anyagot kell átolvasniuk rövid idő alatt…

Vasárnap telefonhívás, melyet viszonoztam, és vasárnapi ebédet és családot picit hanyagolva beszélgettünk, és szóban kiegészítettem az ajánlatot, kérdésekre válaszoltam, azért belement egy fél (vagy háromnegyed?) óra.

Az ügyfél korrekt volt, alkudni szeretett volna (de mivel így is aluláraztam a munkánkat, lényeges változtatást nem tudtam felajánlani). 

Vasárnap este megjött a válasz a döntésről. (ez viszont teljesen kivétel, ezt a típusú korrekt hozzáállást nem szoktuk meg a piacon). A válaszban kitértek arra, hogy hány pályázat érkezett (13), ebből hánytól kértek be részleteset (5), és ki nyerte meg. Az ok volt viszont meglepő. Olyan taktikai javaslatok, amelyekezt mi is adhattunk volna, ha adott lett volna a stratégia részletes kifejtése, (és nincs az az 1 oldalas korlát). Amit mi betartottunk, ezzel le is maradtunk a feladatról.

Utólag visszanézve, nem bánom. Csak azt a pár órát amelyet a családtól vettem el, és beáldoztam a new business remények oltárán.

Ha a pályáztatás ilyen last minute, feltehetően a munka is hasonló, rohanva pedig nehéz jól dolgozni. Ráadásul mi hosszú távú partnereket keresünk, nem 30 napra (ez ilyen volt). A jó munkához idő kell az elején, rendesen megtervezett kampány, azt pedig egy pár hetes büdzséból kihasítani nehéz, vagy aránytalanul magas arányhoz vezet a költéshez képest. 

Elrontottam, mert az első pillanatban látnom kellett volna, hogy ezt így nem. Last minute árajánlat, last minute munka diszkont áron (a last minute miatt éppen hogy prémium ár kellett volna), nem működik. Vagyis ha komolyan vesszük magunkat, akkor nem működik.

Jelentem, lecke megtanulva, ilyet többé nem. Ígérem.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink