Költség adatok attribúciója AdWordsben

Dátum: 2015. 09. 21.


Érdekes újdonság érkezett AdWordsbe, aminek a segítségével okosabban kalkulálhatunk CPA-t AdWordsben: az eddigi attribúciós modellezés újdonsága hasznos lehet minden hirdetőnek.

AdWords költség attribúció

Akik Google Analyticsben már használják az attribúciós riportokat, azok számára nem lesz újdonság, hogy nem csak a konverziók darabszámát lehet különféle matek szerint leosztani a konverziót megelőző fizetett kattintások között, hanem elemezni lehet ezen fizetett hirdetések cost-per-action/acquisition (CPA) értékét is.

Ez a lehetőség érkezett meg most AdWordsbe is, ahol a Kereső kampányok között lehet analizálni a különböző attribúciós modellek által generált CPA-t. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy attól függően, milyen kérdésre keresünk választ, más és más eredményeket kaphatunk, amelyek segítenek megválaszolni az adott kérdést.

Például az ún. “first click” attribúció alkalmazásával könnyedén megválaszolhatjuk azt a kérdés, hogy “hova költsünk még, ahol az új látogatókból később, akár egy másik kampányban konverzió szülessen”.

De például egy pozíció alapú modellel jobb képet kaphatunk arról, mely kampány elemek az igazán fontosak a végső konverziók szempontjából.

Általános módszertan, kotta sajnos nincs az attribúciós modellekkel kapcsolatban, sok-sok kísérletezés és teszt kell, hogy megtaláljuk a számunkra leginkább hasznos matekot, de megéri, mert segít abban, hogy eltávolodjunk attól, hogy silókban gondolkodjunk és az összképet vizsgáljuk. Akik számára még nagyon új a téma, azoknak érdemes ezzel a webináriumunkkal elindulni, ahol átvesszük az attribúció alapjait és alapvető hatását a különféle rendszerekben.

Az AdWords ezzel eggyel közelebb lépett ahhoz, hogy a DoubleClick Search-ben elérhető attribúció modellezés legyen elérhető AdWordsben is, de azért amit DoubleClick-ben ezzel tenni lehet, az még mindig egy nagyságrenddel több 😉

 

Tetszett?

Ajánld barátaidnak, ismerőseidnek, kollégáidnak:

 

Ha szeretnél még több ilyet, akkor lájkold Facebook oldalunkat, iratkozz fel YouTube csatornánkra és RSS csatornánkra!

Hozzászólás beküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Pin It on Pinterest

Költség adatok attribúciója AdWordsben