Nem aprózza el a Google a héten a bejelentéseket, láthatóan mindenki visszajött szabiról és tolják az újdonságokat ezerrel. Most épp arról van szó, hogy a YouTube hirdetések kezelését átköltöztetik az AdWords megszokott felületére.
Csak a műszerfal változik
Sokan fújjolnak a YouTube videó hirdetések kapcsán a leginkább ismert pre-roll formátumra, amit hivatalosan In-Stream hirdetésnek hívunk. Nemrég érdekes tesztet végeztek ezzel kapcsolatban furcsa eredményekkel. Nos, ennek és a többi videó hirdetésnek a megjelenése nem változik, hanem a felület, ahol eddig kezeltük a videó kampányokat, átkerül arra a részre, ahol a többi AdWords kampányt hangoljuk.
Gyors migrálás és huss…
Azoknak, akik jelenleg is futtatnak valamilyen YouTube videó kampányt, nincs sok ideje: a Google behozott egy migráló eszközt, amivel a már futó videó kampányokat át tudjuk költöztetni az új felületre, de ez a váltás csak 2-3 hét talán és automatikusan is meg fog történni.
A videó kampányok kezelésének felülete egyébként alapjaiban nem változott meg, az AdWordsből indított videó kampányok létrehozása során közel ugyanazok az adatok, majdnem ugyanazzal a megjelenéssel jönnek elő, mint eddig. Fontos változás ugyanakkor, hogy az ad group, tehát a hirdetéscsoport szintjén egyszerre vagy csak In-Stream videó hirdetést vagy csak In-Display hirdetést hozhatunk létre.
Ezzel a váltással végre az a korlát is eltűnik, ami miatt egy kampányban eddig maximum 10 ún. target group-al tudtunk megfelelő célközönséget elérni.