Google Analytics 4 tanfolyam: segíts, hogy segíthessünk

Google Analytics 4 tanfolyam: Te melyik perszóna vagy?

Bő egy év múlva megszűnik a Universal Analytics adatgyűjtése. A Google bejelentésének egyik fontos következménye, hogy hirtelen megnőtt a Google Analytics 4 tanfolyam iránt érdeklődők száma.

Segíts összerakni a leghasznosabb Google Analytics 4 tanfolyam struktúráját

Nem triviális ezt a lehető legjobban felépíteni. Sokat futott nálunk is Google Analytics tanfolyam az elmúlt években. Az egyik legfontosabb tapasztalat – talán nem is annyira meglepő módon -, hogy itt is elkülöníthetünk többféle perszónát.

A segítségetek kérjük annak érdekében, hogy az elérhető legjobb Google Analytics 4 tanfolyam tematikát állítsuk össze Nektek. Ehhez pár kérdéses űrlapunk kitöltésével járulhattok hozzá.

No, de kik is ezek a bizonyos perszónák, akikkel eddig találkoztunk saját tanfolyamaink során? Te melyik vagy? Esetleg inkább az alábbiak optimálisabb egyede? 🙂

Figyelem! Az alábbi leírások kizárólag szórakoztatási céllal készültek. A valósággal való bármilyen egybeesés kizárólag a véletlen műve lehet 😉

A riport turkáló

A legtöbb kérdésre a válasz egy szám. Vagy ha nem, akkor egy mondat, amiben legalább egy szám is van.

Ha tehetné, a source/medium riportot tenné meg kezdőlapnak. A rutinosabb riport turkáló ezt teszi a könyvjelzők közé, nem a Google Analytics főoldalát.

Imádja a táblázatokat, a kördiagramok és minden más, nem vonallal rajzolt chart csak figyelemelvonó giccs számára.

Pivotol. Rendíthetetlenül pivotol. Fáj neki, hogy a Google Analytics pivot funkciója csak ennyit tud, ezért a Google Táblázatok vagy a Microsoft Excel pivot funkciójával oldja fel a benne keletkező feszültséget. Meg egyébként is, az igazán fontos dolgok táblázatkezelővel olvashatóak ki. És adhatóak tovább… copy… paste.

Funnelek, funnelek mindenhol… churn elemzés…

Vágyakozva látja, ahogy a nagy cégek BigQuery-be tolják ki a nyers adatokat. Ohhh… mintavételezés… mint egy habkönnyű kavics, úgy tehetik arrébb a számára mázsás akadályt.

A tudatos riport megtekintő

Egész jó kampány volt, csak hát a display gyengébben konvertált, mint a paid search

A riport turkálónál lazább vágyakkal rendelkező egyén. Nem sok ideje van mélyebb elemzésekre. Neki is a source/medium riport a kiinduló pont, de ritkán megy ennél mélyebbre. Sőt. Talán jobban szereti a csatorna csoportokat. Relatíve gyorsan szeretne fontos vagy annak gondolt számokat.

3-4 Google Analytics riportnál többet ritkán használ. A technikai riportok vagy nem érdeklik vagy nem annyira érti őket vagy nincs ideje elmélyedni bennük. A forgalmi források beszédesebbek. Meg a megtekintett oldalak statisztikái.

A funnelek őt is érdeklik, de jobb szereti, ha valaki összerakja erről a riportot és ő inkább csak átnézi a számokat.

Google Analytics 4 tanfolyam: segíts, hogy segíthessünk

A bounce fetisiszta

Jó, jó, valóban egész jó a konverziós arány, de elég magas a visszafordulási arány is, nem?

Szeret lovagolni a bounce rate-en. Számára ez az igazi minőségi mutató. Ha magas, aggódik (pedig nem mindig kéne), ha alacsony, nagyon alacsony, megnyugszik (pedig inkább nem kéne). Folyamatos frusztráció dúl benne, mert nem biztos, mi lehet erre a metrikára a jó benchmark.

Lehet ROI pozitív a kampányod, lehet kiváló a ROAS, de ha a bounce szerintje nincs rendjén, akkor tuti lenne még mit hangolni a kampány beállításokon.

A technikus

Szóval itt mérném a kattintást, aztán a görgetést, de kéne közé egy hőtérkép. Ezt hogy oldod meg?

Nincs számára legküzdhetetlen akadály. A böngészők mindent IS látnak, főleg a cégek adatbázisait. Nem az a kérdés, hogy működhet-e, hanem az, hogy hogyan?

A Google mindent lát, valahogy tuti ki lehet olvasni belőle mindent. Csak van rá valami hack. „A Facebook is ezt csinálja, múltkor is mercikre kerestem rá és máris jöttek a bömös hirdetések a hírfolyamban.”

A legtöbb ilyen szakember szerencsére meggyőzhető és utána ügyesen megtanulja a Google Analytics mérések helyes beállítását.

Nekik is, Neked is

A fenti perszónák persze csak a képzelet szüleményei, mi mégis szeretnénk nekik is és Neked is olyan Google Analytics 4 tanfolyam tematikát összeállítani, ami a leginkább hasznos ezen a ponton. Ha nagyon technikait, akkor olyat. Ha inkább elemzőset, hát olyat. Rajtad, rajtatok (is) múlik!

Tanuld meg a Google Analytics 4-et is végre rendesen!

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink