Nem szeretem kommentálni a magyar reklámköltési számokat, mert
- Nem pontos (bár jobb mint a semmi)
Ami engem érdekel, ott még több a bizonytalanság(pld. tudomásom szerint a Google nem ad bele adatokat)
De mégis, a trendeket nem lehet nem észrevenni.
és a múlt évivel:
Ugye? 16% -> 19% -> 22% -> ???
Ami biztos:
– az online költés növekedés üteme egy ideje stabil, 15% YoY
– a Search az egyetlen folyamatosan növekvő terület a digitálison belül
– a digitális költés lenyomta a nyomtatott médiát
– a digitális költés le fogja nyomni a TV-t (talán már 2014-ben)
És innen lehet továbbgondolni az egészet. A reklámpiac a reklámpiaci szereplőket érdekli.
Egy céget a saját piaca érdekli. A költések átcsoportosulásának oka, van, nem buta emberek teszik ide vagy oda a hirdetők pénzeit.
Aki kimarad, lemarad.