Google Cégem törlések, megújult DSA, cookie para, fizető kapuk mérései – ez történt a héten

Tartalomjegyzék

Ez a hét számunkra első sorban a Google-ról szólt, volt némi takarítás Google Cégem fronton, megújították a Dynamic Search Ads funkciót a Kereső hirdetésekhez, egyre jobban fontos minden weboldal számára a megfelelő (cookie) policy és mi is elmélkedünk arról, hogyan lehet jól mérni, ha külső online fizetési felületet vagy külső exit popup szolgáltatót használunk… konszolidált hetünk volt.

Google Cégem nagytakarítás

Google My Business / Google Cégem

Nagytakarítást csinált a Google a héten a térképes szolgáltatásban: azon céges listázásokat, amelyeket nem erősített meg senki még, egyszerűen törölték. Ez szerintünk jó, mert tisztul a mezőny, végső soron az lehet a hiteles adat itt is, amit valaki igazolt valamilyen módon.

Megújult a Dinamikus Keresési Hirdetések

A funkció remek lehetőség olyan weboldalak számára, ahol hirtelen kell nagyon sokféle aloldalt meghirdetni (tipikusan sok-sok termék részletes adatlapja), így örültünk, hogy fejlesztettek ezen is: a rendszer most már felkínál saját maga által kreált kategóriákat is, amelyekkel még szofisztikáltabban tudjuk szegmentálni a hirdetési szövegeket.

Cookie policy – egyre több helyen

Első sorban az AdSense program résztvevőinek szólt azon figyelmeztetés, amely hamarosan megköveteli, hogy az EU-ból érkező látogatók számára megjelenjen egy üzenet, amellyel hozzájárulást kérünk a felhasználótól a cookie-k használatára. Ez az üzenet és a kapcsolódó adatvédelmi nyilatkozat amúgy sem „árt” AdWords hirdetőknél sem.

Kereső hirdetések a Google Play Áruházban is

Google Play Kereső hirdetések

Ha van mobil applikációnk és annak van Androidos változata is, akkor örülhetünk, mert most már a Google Play saját keresőjében is megjelenhetnek hirdetéssel appok, így még inkább elérhetjük azokat, akik valóban keresnek is velünk kapcsolatban.

Helyi szakik speciális megjelenése – tesztel a Google

Egy érdekes tesztet futtat a Google San Franciscoban és ott az Öbölnél, ahol ellenőrzött szakikat hirdetnek releváns keresésekre egy teljesen újfajta kinézettel olyan feladatok ellátására, mint a vízszerelés vagy lakatos munkák.

Email megnyitások: már megint a mobil

Egy USA statisztika szerint már többen nyitnak meg eDM-et mobilon, mint desktopon. Ez azt is jelenti, hogy ez a trend ha nem is holnap, de várhatóan 1-2 éven belül itthon is megjelenhet, így érdemes a weboldal mellett már most gondolni a kiküldött emailek megfelelő megjelenésére mobil eszközökön, kisebb kijelzőkön is.

Saját content: hogyan mérjünk jól külső fizetési felület, exit popup használatánál

Hivatkozókizárási listák kezelése Analyticsben

Már nem először olvastunk olyanról, ahol problémaként merül fel, hogy nem jó helyre méri a Google Analytics a goal-okat, konverziókat, amikor bekerül a képbe egy külső online fizetési felület vagy egy exit popup szolgáltató, ezért összeszedtük, mit is érdemes tudni erről és hogyan lehet jól mérni ilyen esetekben.

Videó ajánló: bevezetés a GDN-be

Erre a hétvégére azoknak ajánlunk videót, akik még nem vagy csak picit kóstoltak bele a Google Display Network hirdetésekbe. A lehetőségekről és pár okosságról szól eheti ajánlónk:

 

Végső soron egészen konszolidált hetünk volt, de máris nyakunkon a következő…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink