Ezen a héten is sok okos dologról olvastunk, jól megaszondtuk a véleményünket is pár aktuális kérdésben, csak hogy megmutassuk, figyelünk, gondolkodunk legyen szó a YouTube vs. Facebook csatáról vagy épp a Google+ újabb eltemetéséről. 😉 AdWordsben a Display Hálózathoz jöttek újdonságok és egy picit megint belerúgtak a Flash-be, csak hogy érezze a törődést… dolgozós hetünk volt (van?)
Ez most az a furcsa összefoglaló, ami elvben a hétvégi pihi mellé készül rendszeresen, de közben épp szombati munkanap van, hogy majd augusztus 21-én viszont lógassuk a lábunkat. Szóval most bizonyára mindenki vadul dolgozik, főleg ebben a förtelmesen esős meleg időben, de talán így is tudunk érdekeset mondani.
YouTube vs Facebook – még mindig játék a számokkal
Olvasunk egy érdekes cikket arról, hogy oké, hogy a Facebook több megtekintést hoz, na de vajon ebből a fene sok megtekintőből ki mennyit lát a videóból? A cikk szerzője, de igazából mi magunk is azt tapasztaltuk, hogy bizony nem sokat, ami arra enged következtetni, hogy vélhetően tényleg felesleges kardforgatás a két rendszer csatájáról beszélni, mert a két felület más fajta videós tartalmak terjesztésére lehet alkalmas.
De hogy újat is adjunk hozzá a korábbi hírhez: a Facebook megvédte a 3 másodperces szabályt, kár, hogy az említett cikk, amire ez a válasz jött, első sorban a közönségmegtartás problémájáról beszélt.
Bluetooth lehet a pontosabb hirdetések közvetkező eszköze
A Google bejelentett egy új, nyílt formátumot, ami egészen új megvilágításba helyezheti a helyhez kötött infók gyűjtését és felhasználását akár hirdetési céllal. Az Eddystone-ra keresztelt formátum még biztos nem lesz hirtelen a mindennapok része, de aki akarja, az már most elkezdheti tesztelni, mi mindenre lesz jó. Eszköz beszerzés és fejlesztés is kell hozzá, szóval biztos nem két forint, de ha belegondolok, hogy például nem kell sorszámot húznom a jövőben, mert a telefonomat érzékelve mondjuk egy bankban automatikusan kapok egy menüt a telefonomra, hogy mit szeretnék intézni, az egészen jó irány lehet.
De fene se tudja, talán azt sem bánom, ha hozzám dob egy étterem egy ajándék kávét, ha ebédidőben arra kanyarodok, ha már úgy is ott sétálgatok körülöttük 🙂
AdWords újdonságok a héten
Kezdjük azzal, hogy kipateroltak egy zsák applikációt a Google Play Áruházból, mert azok a felhasználó készülékén a háttérben tovább futottak és szolgáltak ki tonnányi hirdetés megjelenést, persze mindezt úgy, hogy a felhasználó ebből annyit érzékelt, hogy merül a telefonja és fogy a mobilnet kerete.
Hasonló nagytakarítást igazán végezhetnének már az ilyen királyvidi és hasonló kényszerlájk oldalakkal is, csak a baj van velük, üzletileg jó eredményt még ritkán láttam azoktól, akik innen érkeznek.
Teljesen véletlen egybeesés, hogy múlt heti videó ajánlónkban egy olyan bemutatót ajánlottunk, ami a Display Hálózatba (GDN) vezeti be a felhasználókat. A héten két bejelentés pont a GDN-ről szólt:
- Főleg kezdők számára lehet hasznos egy új kampány létrehozási felület, ahol a beállított marketingcélok mentén alakítja a rendszer, hogy milyen funkciókat mutat meg vagy rejt el, hogy ezzel is segítse az átláthatóságát a felületnek, ami valljuk be, egyre inkább nehéz dolog kezdőknek
- Összemosódnak a határok a banneres és szöveges hirdetések között lassan, a rendszer ugyanis már képes a szöveges hirdetésekből, valamint a cég Google jelenlétéből (pl YouTube-ra feltöltött logó, színek) banner jellegű hirdetés produkálni, ami megjelenhet minden olyan weboldalon, ami akár csak szöveges, akár csak display megjelenést engedélyezett
Még mindig a Flash
Konok Adobe csak nem veszi rá magát, hogy feladja a Flasht, nyilván (érthető módon) dollárban számolja a kérdés jelentőségét. Speciel most épp nem derült fény újabb sérülékenységre, de erre most nem is volt szükség, elég a tény, hogy a világ felhasználónak nem épp elhanyagolható része nem frissítette még a gépén futó Flash verziót, így továbbra is van nem is kevés olyan számítógép az interneten, ami potenciális áldozata lehet különféle támadásoknak.
Most épp a Yahoo hirdetéséi hálózatát használták fel arra, hogy gyanútlan felhasználók gépeit megfertőzzék mindenféle „okossággal”.
Google+ is d…
Oké, szóval ezt már leírták párszor az elmúlt időszakban és ahogy írtam, a csapaton belül sincs konszenzus, hogy akkor most megy-e vagy marad, de olvastunk egy terjedelmes cikket arról, hogy miért nincs halálra ítélve a Google social rendszere.
Videós inspirációk
A héten egy érdekes case study bemutatót ajánlottunk, ahol egy családfa kutatással foglalkozó, több országban is jelenlévő cég mutatta be, hogyan javítottak a weboldal konverzióin a tartalom tesztelésével, fejlesztésével.
Szóval a mai, szombati munkanappal együtt igazán dolgos hetünk volt és máris nyakunkon a következő hét…