AdBlocker para: mindenki tesztel, mindenki nyilatkozik

Tartalomjegyzék

Igyekszünk ezen a blogon is figyelemmel kísérni a hirdetés blokkolókkal kapcsolatos fejleményeket. Amióta kisebb bombaként robbantak az aktuális számok és megjelent az iOS 9, sokan foglalkoznak a témával, tesztelnek, javasolnak, fricskáznak, van itt minden.

Nem akarunk minden egyes ilyen cikket külön posztban feldolgozni, inkább nézzük meg egy gyűjtésben, ami azóta történt, hogy itt a JabJab blogon utoljára elővettük a témát.

Lassan talán a hőskor legendája címre esélyes Matt Cutts, aki egykoron ha úgy tetszik „A” Google arca volt, főleg SEO-s témában, ám jó ideje visszavonult és csak oda-oda pöttyint néhány gondolatot. Legutóbb épp egészen érdekesen mondott, hisz van a Google-nek egy próba szolgáltatása, a Google Contributor, ami enyhíthetne a problémán azzal, hogy az ember befizet egy fix összeget, cserébe a kiadókat nem hirdetésekből „táplálja” innentől a Google hirdetési rendszere.

A gond ezzel csak az, hogy ez csupán egy részét oldja meg a problémának, a kiadók saját „innovatív” megoldásai ellen nem véd.

Gawker AdBlock adatok

Aztán kijött a Gawker is a saját adataival, náluk a Pagefair US-re vetített 16% „csak” 13%-nak látszódik, ami azért valljuk be, ugyancsak nem túl kis szám.

Az iOS 9 debütálásával hamar a toplisták élére kerültek az App Store-ban a blokkoló appok. Gyorsan mindenki le is töltötte az összeset, de mára úgy tűnik, hogy ki is fulladt a hirtelen növekedés és lassan kikopnak ezekből a toplistákból ezek az appok. Ez persze nem azt jelenti, hogy hirtelen mégsem használják őket az emberek, csak jól láthatóan hamar lecsengett a kezdeti láz, sokkal kevesebben indulnak neki mostanában a letöltésnek, mivel akinek fontos volt, már fel is tette az eszközeire.

Brad Bender, a Google Display Network fejlesztésével foglalkozó „brigád” alelnöke nyilatkozott a hirdetés blokkolókkal kapcsolatos problémáról. Néhány szemelvény a véleményéből, ami nyilván nem feltétlenül teljesen a sajátja, hisz talán érthető módon védeni hivatott azt, amit képvisel:

  • a hirdetés blokkolók ártanak az online kiadóknak (ez speciel így igaz)
  • a blokkolók nem tesznek különbséget jó és rossz hirdetés között (tegyük hozzá, van másik felosztása is a problémának „idióta kiadók borzasztó hirdetése helyekkel” és „békés együttélés megfelelő tartalom/hirdetés súlyozással”)
  • fontos, hogy a kiadók továbbra is pénzhez jussanak a hirdetésekből (ezzel nehéz vitatkozni, az ingyen kenyérnek is mindig van ára)

Na szóval előrébb azt hiszem nem jutottunk, de talán az, hogy ennyire téma maradt az elmúlt hetekben is, talán segíthet abban, hogy ne süllyedjen el a probléma.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink