Az AdWordsben elérhető attribúciós funkciók is egyre érdekesebbek, a Google egyébként már TV-vel kapcsolatos attribúciótval foglalkozik, a Facebook hamarosan külső oldalak adataival is dolgozik, iOS 9-ről és a hirdetés blokkolásról olvastunk, de ugyanitt újabb riport látott napvilágot újabb részletekkel… változékony hetünk volt.
Attribúció, attribúció, attribúció
Jó lesz, ha minél többen megismerkednek ezzel a fogalommal, akik még nem tették meg. Némi ízelőtő a témában webinárium visszatekintőnkön. Ami a heti újdonságok közé tartozik:
- az AdWords felületén már a költségeket és így a CPA-t is újraértékelhetjük különféle attribúciós modellek szerint
- a tavaly a Google által felvásárolt Adometry segítségével amúgy már a TV adások/reklámok online hatásai is jól vizsgálhatóak
Hirdetés blokkolók még mindig
Pörög nagyon ez a téma, nincs szinte olyan hét, hogy ne olvasnánk valami újat:
- volt, aki már végig tesztelte az iOS 9-re megjelent hirdetés blokkolókat és hát talán nem is annyira meglepő eredményeket kapott
- új jelentés látott napvilágot, ami újabb fontos részletekre, szegmensekre hozott adatokat
Facebook: van mááááásiiiiiik
Meglepő módon a Fácse csak most kezdi el felhasználni a weboldalakba tett like és share gombok adatait főleg az érdeklődési kategória célzások pontosításához. Egyesekben felmerülhet a remarketing lehetősége ezzel, de valószínűleg ez nem pont olyan lesz, mintha képesek lennénk a konkurens oldalak látogatóit megcélozni.
Hétvégi videó ajánló
A mostani esős hétvégéhez nem is egy videót ajánlottunk, hanem több, rövid videót, amit a Google készített HTML5 témában. Akinek még új ez a fogalom és szeretne tisztában lenni a részletekkel, főleg a Flash vs. HTML5 kérdésben, azoknak érdemes „átlapozni” ezt a pár rövid szösszenetet.
Egy szó mint száz: változékony hetünk volt… és máris nyakunkon a következő!