Többször is írtuk már, hogy érdemes a hivatalos blogokon túl a Google+ oldalakat is követni például az AdWords vagy az Analytics esetében, mert a nagy G bizony nem átall néha bizonyos bejelentéseket csak ott megtenni vagy először ott és csak napokkal vagy hetekkel később a blogokon.
Most is így történt: fontos változások jönnek a konverziós oszlopok értelmezésében, kezelésében, nézzük, hogy miről is van szó:
Október közepe felé a bejelentés szerint a következők változnak:
Van egy kevesek által ismert beállítás minden AdWords féle konverziónál: amikor valaki egy automata licitet használ, akkor a konverziók beállításánál bejelölhető, mely konverziókat vegye figyelembe az optimalizáló, amikor dolgozik.
Annak érdekében, hogy látható legyen, mennyi olyan konverzió keletkezett, amely részt vett a konverzió optimalizálás folyamatában, egy külön „Conv (opt)” oszlopot lehetett bekapcsolni, amely csak azon konverziókat számlálta, amiknél bekapcsoltuk ezt a beállítást (alapértelmezés szerint minden konverziónál)… eddig!
Október közepétől a mostani sima, mezei, jellemzően mindenki által használt „Conversions” oszlop veszi át a „Conv (opt)” oszlop funkcióját. A jó hír, hogy ha nem buheráltuk eddig, hogy mely konverziók tartoznak az optimalizáló hatókörébe, akkor ez lényegében nem jelent változást. A rossz hír, hogy ha viszont buheráltuk, akkor itt előfordulhat, hogy elkezdünk kevesebb konverziót látni, mint eddig.
De hogy megmaradjon minden adat és ne veszítsük el, amint eddig volt, bevezetnek egy új „All conversions” oszlopot, ami viszont továbbra is minden konverziót számolni fog. Annyira mindent, hogy ebbe már bele fognak tartozni azon konverziók is, amelyek esetleg más eszközön történnek, magyarul azon konverziók, amiket eddig az „Estimated total conversions” részei voltak.
Szóval változik a matek, érdemes felkészülni!