A bejelentés.
Az újdonságok.
Szépen sorban:
Kulcsszó lehetőségek (Keyword Opportunities):
Nekem – ahol a MCC accounttal lépek be – , egy Authentication Failed üzenet jelenik meg csak, de ha a kampány tulajdonosa lép be, akkor működik.
LEírása alapján elsőre azt gondoltam hogy a Keyword Tool „Editoros” változata. Az eszköz azonban kicsivel több, igazából két eszközt pakoltak bele:
A Keyword expansion az igazi kulcsszó eszköz, valahogy így:
Ad kulcsszavakat és megadja a keresési volument (1-5ig skálán), valamint a versenytársak aktivitását (ismét ugyanazon a skálán. Jobb alul pedig kiválasztható hogy milyen megfeleltetésben kérem (borad, phrase és exact – negatívként nem lehet)
A másik aleszköz a Keyword multiplier. Itt megadhatóak kulcsszsvak, és ezeket mindenféle kombinációban összerakja. Jó eszköz, most éppen szükségem volt rá.
Csak sajnos „okosabb” akar lenni mint én:
Ugyanis az alacsony keresési forgalmat generáló kifejezéseket egyszerűen (és önhatalmúlag) kiveszi a listából, mint a fenti példa is mutatja. Bosszantó, mert nem akarom hogy okosabb legyen mint én.
Ráadásul ár hogy a képernyő jobb szélén megjelenő kampányok esetén nem mutatja a kampányban szereplő szavakat, hogy azokból „gyárthassak” továbbiakat. Jó ötlet, gyenge kivitelezés…
Apróságokkal javították a felhasználói felülete, mondjuk például az oszlop választó nyitva marad addig amíg nem kap egy Esc billentyűt (igen, ez zavaró volt, mert egyszerre nem egy, hanem sokszor 3-5 oszlopot is változtatni akartam, ilyenkor egyenként ennyiszer végig kellett kattingatni).
Plusz (végre!) betettek egy rendes naptárat a statisztika időszakának kiválasztásához.
Az export lehetőségek új nevket kaptak (ezt minek?):
Kapott az új Editor egy érdekes frissítést is, mostantól lehet másolni a kampány vagy reklámcsoport „vázát”. Vagyis mindenféle tartalom (kulcsszavak, placement-ek, reklámszövegek) nélkül, csak a vázat, és azt feltölteni egy újabb tartalommal. A menüje:
És ami kimaradt:
– továbbra sem látom a first page bid-eket a kulcsszó listában, nem tudok erre sem szűrni, sem csoportosan licitet változtatni.
Nem aktív a kampány beállításoknál a Büdzsé beállításoknál a per nap legördülő (feltételezem lesz majd ott per hét, per hónap és egyéb okos beállítási lehetőség).