AdWords nekrológ

Érdekes füstölgésre találtam egy szakmai blogon.
Azóta is folytatódik, boncolgatja a témát, de igazából csak annyi történt, hogy megnőtt a blogjának a forgalma Palo Alto-ból, a Google IP címeiről.
A történet röviden:

Egy tesztre hívja az olvasókat. Kéri őket hogy lépjenek ki a Google accountjukból, és csinálják utána a kereséseket.
Az alábbi szavakra:

  • Brazilian Tax Credit
  • US Vacation
  • river rafting
  • cheap holiday
  • US vacation

Az eredmények érdekesek. Egy idő után (az előző kereséseken alapulva) a rendszer elkezd olyan hirdetéseket is feldobálni amelyek már nem relevánsak.
Mondjuk a US vacation keresésre kiemelt helyre kerül a Vacations Brazil hirdetés. De miért is? Mert a rendszer új gondolja, hogy ha keresett arra is hogy Brazil (igaz, ott a keresés nem vakációról, hanem adóról szólt), akkor érdekelheti a Brazíliai nyaralás is.

Ez a bizonyos Search History Permutation dolog bizony rossz irány (ha létezik egyáltalán, és nem csak találgatás).
Ugyanis egy adott kulcsszóra növeli a pozíciókért versenyzők számát, és ezzel a kattintásonkénti árakat, valamint az egyes hirdetők átkattintási arányait és ezzel a minőségi pontszámot.
Az olyan kereséseknél amelyek a keresés egyértelmű határvidékein helyezkednek el, egyszerre csak hozhat versenytársakat, emelheti a kattintásonkénti árakat, csökkenti a ROI-t és végeredményben a megtérülést.

Ügyes, mondaná erre ismert nevű vicchősünk.

A cikk itt található meg. Majd a folytatás. Majd a tovább elemzés.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink