Érdekes füstölgésre találtam egy szakmai blogon.
Azóta is folytatódik, boncolgatja a témát, de igazából csak annyi történt, hogy megnőtt a blogjának a forgalma Palo Alto-ból, a Google IP címeiről.
A történet röviden:
Egy tesztre hívja az olvasókat. Kéri őket hogy lépjenek ki a Google accountjukból, és csinálják utána a kereséseket.
Az alábbi szavakra:
- Brazilian Tax Credit
- US Vacation
- river rafting
- cheap holiday
- US vacation
Az eredmények érdekesek. Egy idő után (az előző kereséseken alapulva) a rendszer elkezd olyan hirdetéseket is feldobálni amelyek már nem relevánsak.
Mondjuk a US vacation keresésre kiemelt helyre kerül a Vacations Brazil hirdetés. De miért is? Mert a rendszer új gondolja, hogy ha keresett arra is hogy Brazil (igaz, ott a keresés nem vakációról, hanem adóról szólt), akkor érdekelheti a Brazíliai nyaralás is.
Ez a bizonyos Search History Permutation dolog bizony rossz irány (ha létezik egyáltalán, és nem csak találgatás).
Ugyanis egy adott kulcsszóra növeli a pozíciókért versenyzők számát, és ezzel a kattintásonkénti árakat, valamint az egyes hirdetők átkattintási arányait és ezzel a minőségi pontszámot.
Az olyan kereséseknél amelyek a keresés egyértelmű határvidékein helyezkednek el, egyszerre csak hozhat versenytársakat, emelheti a kattintásonkénti árakat, csökkenti a ROI-t és végeredményben a megtérülést.
Ügyes, mondaná erre ismert nevű vicchősünk.
A cikk itt található meg. Majd a folytatás. Majd a tovább elemzés.