Vagyis egy kis betekintés az eddig szigorúan védett belső statisztikákba. Eddig ugyanis a tartalmi megjelenésekről majdnem nulla információt adott a Google AdWords. Most talán.
De ezt is jól eldugták, ne legyen azért olyan egyszerű…
Így néz az ki ha valaki látni szerené, hogy a Content Network-ön belül mi is történik. Valahogy így néz ki egy egyszerű report első pár sora:
Hogy EGYÁLTALÁN ne legyen egyszerű olvasni, ezért ügyesen belekeverték a site targeted hirdetéseket is, de ezt ki lehet szűrni szortírozással (3-4. oszlop). Viszont a szortírozás egyszerű módszere működik csak, vagyis innentől NEM tudok mondjuk a kattintásonkénti további sorrendet felállítani. Le kell tölteni a táblázatot.
Szóval az aki ebben szeretne további információkat gyűjteni, bizony kösse fel a gatyát, nem lesz egy napos feladat egy jó stratégiát összegyúrni. (ugyanis ezen statisztika végre alapot adhat arra, hogy egyes domain-eket kizárjunk egy kampányból. Eddig nem volt információ hogy hol jelennek meg a hirdetések – zárjon ki a Larry Page így domain-t…)
A szakmai közösség folyamatos kritikája megoldásra serkentette a Google AdWords csapatát. Tessék itt van. Lehet elemezni, kizárni.
A dologra jellemző, hogy aki kiválasztja ezt a Report funkciót, az egyből kap egy csomó további infót, tippet, figyelmeztetést. Például hogy NE ítélj elsőre, lehet hogy a rosszul teljesítő domain nem is olyan rossz, hiszen a konverzió lehet hogy jobb mint más oldalaknál. Inkább használj Analitikát, Konverzió Követést, satöbbisatöbbisatöbbi.
Azért ez így szép halál. Főleg ha TÉNYLEG neki kell állni mazsolázni a Content Network domain-eket.
Legjobb az lenne, ha a jól teljesítőket áttenném a site targeted hirdetések közé, de ott még – a bejelentés ellenére – nem vezették be az átkattintásos árazást mint opciót…
Erről már írtam: február 15, március 20.
És azóta erről néma csend…