AdWords Search Funnel

Kezdjük a videóval, ebben benne van a lényeg:

De ha mégis, egy kicsit zavaros, akkor egy pár nagy okosság:

Kezdjük az elején. A vásárlás (főleg a neten) nem impulse viselkedés, nem olyan mint amikor a bolt pénztárnál sorban állva leveszek egy csokit vagy rágót a polcról. Itt a legtöbb felhasználó keres, utánaolvas, árakat és fícsöröket hasonlítgat, többiek véleményét elovassa, kérdez, újra keres, és csak sokára vásárol. Hogy mi ez az útvonal, és mennyi idő telik el a gondolat és a cselekedet között, hááát, ez eléggé nehezen definiálható.

Olvass bele ebbe a post-ba, itt írtam a netes vásárlás anatómiájáról.

A Google részéről a View-Through Conversion egy próbálkozás volt arra, hogy megmutassák, hogy a banner is hatással van a végén a vásárlásra.

De most itt van egy egészen érdekes eszköz, a fent említett AdWords Search Funnel. (Coming Soon to Selected Cinemas near You). Már előre félek a magyar fordítástól (bocs, de eddig nem túl jók a tapasztalataim, igaz a magyar nyelv sokszor nem alkalmas ilyenekre, szóval van amit nem kéne fordítani, mert bugyuta lesz …)

Szóval Keresési Alagút (tölcsér?). Ha majd megjelenik, akkor a Reportok, Konverziókövetés menüpont alatt kell majd keresni. Remélhetőleg válaszokat ad a következőkre:

– Az utolsó kattintáson kívül mely hirdetéseket látta a vevő?

– Mennyi idő telik el az első és az utolsó katt között (első keresés és a vásárlás között)?

– Mennyi keresés ékelődik be az első és az utolsó közé?

– Milyen tipikus útvonalat jár be egy vásárló?

Media_httpjabjabblogc_rvxsw

A menürendszere:

Media_httpjabjabblogc_gtmgi

A Path Lenght megmutatja, hogy az első és az utolsó keresés közé hány további keresés ékelődik be. Vagyis mennyire hosszú az átlagos vásárlási / döntési folyamat / ciklus.

A Time Lag megmutatja hogy mennyi időbe telik amíg a vásárló konvertál (vásárol, átkattint, megrendel, feliratkozik, stb). Akár megnézheted az első 24 órát óránkénti bontásban.

Háromféle “szerepet” osztottak a kulcsszavaknak. Az utolsó klikk az a szó amelykre keresve kattint és konvertál a versenyző. Az első klikk az amelyllyel elkezdődött a folyamat. És ami közben történt, azok az un,. Assist Clicks (segédkattintások?). A lényeg hogy az első és az utolsó között vannak.

Tesztek és kattok nélkül még nekem is sűrű elsőre, remélem minél hamarabb lesz lehetőségem minél többet ezzel dolgozni.

Mert érdekes, és hihetetlenül erős eszköz azoknak akik nem csdak az olcsó kattokat keresik, hanem szeretnének Konverziókat, befektetés megtérülést mérni, és azokra optimalizálni.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink