Blog


Ismerd meg jobban a szezonalitásod

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

A legtöbb témára jellemző, hogy az emberek egész évben keresik. Ez általában jó érv az ellen is, hogy Karácsony miatt leálljunk a hirdetésekkel. Igaz ugyan, hogy a konverziós hajlandóság ilyenkor gyengébb, de nem feltétlenül kidobott pénz a folyamatos jelenlét. Ezen felül is lehet számos olyan hét vagy netán hónap az évben, amikor a keresések volumene csökken vagy épp kiemelkedően nő. Nem feltétlenül van kapcsolat a keresések száma a várható konverzió között, de jó lehet előre felkészülni. Használd az ingyenes Google Trends szolgáltatást, készülj fel előre ezekre az időszakokra is speciális...

tovább olvasom

Gondold újra célcsoportod

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

A hirdetések során még mindig sokszor kulcsszavakban és weboldal témákban gondolkodunk, pedig ma már számos eszközünk van arra, hogy ennél szofisztikáltabb módon hirdessünk. Gondoljuk át újra, ki vagy kik is a célcsoportunk? Milyen korúak? Mit csinálnak a mindennapok során? A buying persona-król számos cikk olvasható.

tovább olvasom

JabJab webináriumok – a teljes őszi évad

Szerző: Dátum: 06:57 Kategória: Webinárium felvételek | Nincs hozzászólás

13! Összesen ennyi webináriumot tartottunk idén PPC és Analytics témában. És most mind a 13 felvétele ingyenesen elérhető! Valamikor tavaly ilyenkor indult el nálunk a beszélgetés a csapaton belül arról, hogyan kellene kommunikálnunk 2015-ben. Itthon akkor még nem igazán volt “divat” netes élő közvetítések keretében rövid oktatásokat tartani, míg tőlünk “nyugatabbra” (sőt északabbra is) ez már egy bevett módja volt annak, hogy cégek megmutassák magukat a nagyérdeműnek. Így aztán elhatároztuk, hogy bele csapunk és elkezdtük ötletelni a témákat. Egészen biztosak voltunk benne, hogy nem szeretnénk kezdő témákkal foglalkozni. Számos ingyenes és fizetés tantermi oktatás van ma is az országban első sorban KKV-knak, ahol elsajátíthatják a kezdeteket. Nem szerettünk volna ezzel versenyezni, hiszen az első lépéseknél mindenképpen hasznos lehet, ha ott áll az emberrel szemben valaki, aki az első botlásoknál segít rögtön felállni. Mondjuk ez haladó(bb) szinten is igaz, de azt gondolom, hogy haladó(bb) szinten egy önjáró, autodidakta hajlam nélkül már nehéz tovább lépni. Aztán ott volt, hogy nem akarunk terjengős bemutatókat tartani. Nem mindenkinek van rá ideje a napi munka mellett. A webináriumoknak meg van az az előnye is, hogy a résztvevőnek nem kell autóba/buszra ülni és elmenni valahova, ahol aztán meghallgat egy rövid ismeretanyagot, majd visszamegy dolgozni. Akár csak egy 1 órás eseménnyel is kiesik egy fél nap. Egy szó, mint száz, idén januárban elvégeztük a megfelelő fejlesztéseket a megújult weboldalunkon és máris jöttek az első témák. És a pozitív visszajelzések. Nagyon örültünk és örülünk most is minden visszajelzésnek, sőt, kritikának, ezek által fejlődünk mi is. Akár csak egy mikrofon cserével 🙂 Elérhető tehát jelenleg 13 darab 30-60 perces “szösszenet” a performance marketing és a (web)analítika világából. Most, hogy még mindenki rohanásban van és az utolsó forintokat facsarja ki a karácsonyi kampányokból, még lehet, hogy nincs idő visszanézni mindet. De érdemes betárazni későbbre, amikor már minden halászlé, bejgli és töltött káposzta elfogyott és esetleg túl cudar az idő odakint, hogy lesétáljuk 🙂 Köszönjük mindenkinek, aki meghallgatta eddigi előadásainkat és külön köszönet azoknak, akik visszajelzéseikkel segítették a fejlődésünket. Egy like, egy comment mind-mind nagyon sokat ér a továbbiakban...

tovább olvasom

Attribúció

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Ismerkedj meg az attribúció fogalmával, kezdj el elemezni legalább egy modell segítségével is. A témáról korábbi webináriumunkban is beszéltünk.

tovább olvasom

Mobil oldal

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Sok éve hallhatjuk az ipar jeles képviselőitől, hogy jön a mobil éve vagy épp már itt van a mobil éve. A valóságban a mobil folyamatosan épült be az életünkbe és ma már a magyar lakosság jelentős százalékára is jellemző, hogy rendelkeznek weboldalak böngészésére is alkalmas okostelefonnal. Ma már ahol nincs megfelelő mobil jelenlétünk, ügyfeleket veszíthetünk. Legyen szó ún. reszponzív oldalról, amelynek elrendezése igazodik a kijelző méretéhez vagy dedikált mobil oldalról, ahol akár az eredeti weboldal folyamataitól eltérő működést alakíthatunk ki: 2016-ban, akinek nincs mobil oldala, az biztos, hogy hátrányban...

tovább olvasom

Licitszorzók

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Az AdWords számos érdekes és értékes célzási lehetőséget ad. De csak kevesen tudják, hogy a célzásokkal nem csak fekete/fehér döntéseket hozhatunk. Lehetőségünk van arra is, hogy ún. licit szorzókkal pusztán kiemeltebben kezeljük az elért felhasználók egy körét.

tovább olvasom

YouTube hirdetés: tegyél rá overlayt, kártyát

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Szokás a YouTube hirdetéseket a TV hirdetésekkel párhuzamba állítani, pedig a YouTube videó hirdetéseknek számos eleme lehet, amelyet egy TV hirdetés nem tud: a kártyákkal, overlay hirdetésekkel számos olyan eleme lehet a hirdetéseknek, amivel forgalmat terelhetünk a weboldalunkra. Látogatókat, akik a videó megtekintése után akár ügyesen konvertálhatóak. Bővebben a lehetőségekről kapcsolódó webináriumunkon...

tovább olvasom

Mérd a hibákat is

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Néha olyan dolgokon múlnak a konverziók, amire nem is gondolunk előre: egy weboldal is csak programkódok sora, amelyeknek lehet olyan állapota, amikor hibára futnak. De nem biztos, hogy ezt mi a saját böngészőnkben, a saját környezetünkben észleljük. Ha méred az űrlapok kitöltési hibát, a weboldalakon megjelenő hibaüzeneteket és ehhez az Analytics által biztosított technikai, technológiai adatokat párosítod (böngésző, eszköz neve, típusa, stb.), sokat javíthatsz a kampányok eredményein anélkül, hogy a kampányok beállításain...

tovább olvasom

Merj nagyobbat

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Ha már nagyon tuti a landing oldalad, merj nagyobbat merni a célközönségből. Néha egészen más stratégiák hozhatnak sikert a direkt sales üzenetek helyett. Egy rövid ebook letölthetősége vagy néhány részes email kurzussal nagyobb merítést vehetsz a kampányokból. Itt aztán 2-3 további lépéssel, főleg automatizált email kampányokkal szűrheted ki a számunkra fontos...

tovább olvasom

Használj dedikált landing oldalt

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Több új ügyfélnél derül ki már nálunk, hogy a kudarc az elején kódolva volt azáltal, hogy az egyetlen és megkérdőjelezhetetlen csodát a PPC hirdetésektől várták. Hibázni mindenki hibázhat, nem állítjuk, hogy a kezdeti sikertelenség okai nem kereshetőek a hirdetések beállításaiban, de nem árt néha megnézni, hova is vittük a látogatót a kattintás után. Sokszor a céloldalon olyan navigációs elemek vannak ott, amellyel nagyon szerteágazó irányba mehetnek tovább a felhasználók a weboldalon, ahonnan már nagyon nehéz sokszor visszaterelni őket arra az oldalra, ahol konvertálni tudnak. Kiindulásnak javasoljuk az Unbounce ingyenes online kurzusát a...

tovább olvasom

Pin It on Pinterest