Blog


Nyílt webinárium: kampányok mérése az AdWords-ön túl

Szerző: Dátum: 07:45 Kategória: Webinárium felvételek | Nincs hozzászólás

Webináriumainknál általában az a bevett lépéssor, hogy az élő közvetítést azok tekinthetik meg, akik feliratkoznak arra a hírlevélre, amiben ki szoktuk küldeni a YouTube közvetítés linkjét. Az idei utolsó webináriumnál most teszünk egy kivételt: nézd meg Te is és Te is, Te pedig aztán mindenképpen ott a háttérben! 🙂 Hogyan tudod megnézni? Nos, alább beágyazunk egy YouTube videót, ezen fog elindulni ma 10:00-kor a közvetítés. Ha netán ezt a bejegyzést később olvasod, akkor pedig már a felvételt láthatod ugyanitt. Amennyiben bármi kérdé merülne fel az elhangzottakkal kapcsolatban, tedd fel bátran, leginkább a YouTube videó alatti comment részen! Ha pedig érdekelnek ilyen és hasonló tartalmú közvetítések, iratkozz fel, hogy jövőre se maradj le az érdekességekről....

tovább olvasom

Lépj túl az AdWords-ön

Szerző: Dátum: 06:00 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Itthon a Google lényegében az egyetlen kereső, amit az emberek használnak. Az olyan alternatívák, mint a Bing vagy a Yahoo alig rúgnak a labdába. Ha az előző tipp alapján már tovább léptünk a Display megjelenések felé, érdemes lehet elgondolkodni további hirdetési hálózatok kipróbálásán, mint a Facebook, az Instagram, a Waze vagy épp a Twitter.

tovább olvasom

Használj Gmail hirdetéseket

Szerző: Dátum: 06:02 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Ha már elszántad magad, hogy tovább lépsz, feltétlenül tégy egy próbát a Gmail hirdetések felé. A lehetőségekről és ügyes célzásokról webináriumot is tartottunk. Jól megtervezve nagyon hatékony eszköz lehet mind B2B, mind B2C vonalon.

tovább olvasom

Fuss neki (még egyszer) a Display Hálózatnak

Szerző: Dátum: 06:08 Kategória: Adventi Kalendárium 2015 | Nincs hozzászólás

Amikor valaki AdWordsben hirdet, triviálisan a Kereső hirdetésekkel indul. A Display Hálózat lehetőségei jellemzően kimaradnak, pedig nem egy kampányunkban jobb eredményeket értünk el innen, mint a Keresőből. A lehetőségek száma itt jóval nagyobb, számos témában sokkal nagyobb elérésünk lehet, de az is igaz, hogy kellő odafigyelés nélkül könnyen zsákutcává válhat.

tovább olvasom

Tippek, inspirációk 2016-ra

Szerző: Dátum: 08:03 Kategória: Szolgálati | Nincs hozzászólás

Dübörögnek a karácsonyi kampányok, mindenki lázasan próbálja kisajtolni az utolsó forintot is az év utolsó nagy hajrájából. Ilyenkor szoktak sorra megjelenni azok a cikkek, ahol egyrészt visszatekintenek 2015-re, másrészt tippelgetnek, mi várható 2016-ban. Nos, nekünk nincs ilyen jós gömbünk, de szeretnénk mégis egy kis útravalót adni mindenkinek az új esztendőre egy különleges adventi naptár formájában. Nehéz elhinni, de alig szoktuk meg, hogy 5-öst írunk az aktuális évszám végére, máris jön a 6-os 🙂 Hogy mi minden történt idén, nehéz volna egy bejegyzésben áttekinteni. Sok-sok esemény, újdonság volt 2015-ben is, ami tovább segítette a munkánkat és az ügyfeleink sikerét. Hogy mi vár ránk 2016-ban, nehéz megmondani. Régóta nagy vágya a szakmának, hogy elérhető legyen Magyarországon is a Google Shopping és a Merchant Center, időnként jeleket látunk mindenhol, de lassan olyan mantra ez, mint a “mobil éve”, ami az utóbbi években elcsépelt frázissá vált. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy jósolgatás helyett csokorba gyűjtünk 24 tippet, tanácsot, javaslatot, amivel talán akkor is sikeresebbek lehetünk 2016-ban, ha nem jelenik meg semmi újdonság (amire valljuk be, kicsi az esély :-)) Holnaptól tehát minden nap kinyílik egy kis ablak a JabJab adventi kalendáriumában egy rövid gondolattal, aminek elolvasására talán még ebben az év végi rohanásban is jut idő...

tovább olvasom

Hétvégi videó ajánló: Dinamikus remarketing

Szerző: Dátum: 14:00 Kategória: Webinárium felvételek | Nincs hozzászólás

Múlt héten egy nagyon izgalmas webináriumunk a remarketing azon ágáról, amit első sorban e-kereskedők használhatnak ki, kis hajrával akár még a mostani karácsonyi szezonban. Szó volt AdWords-ről, Facebook-ról, AdRoll-ról, most pedig megnézheti mindenki, aki esetleg lemaradt....

tovább olvasom

Webinárium visszatekintő: Rich Media, mint performance marketing eszköz

Szerző: Dátum: 11:00 Kategória: Webinárium felvételek | Nincs hozzászólás

Egy hónappal ezelőtt Arany János volt a vendégünk a TEN Media-tól, aki arról beszélt nekünk, miként illeszthető jól a megoldásuk abba a performancia világba, amivel mi foglalkozunk a JabJab-nál. A webinárium felvétele megtekinthető itt és YouTube csatornánkon is: (Disclaimer: a TEN Media és a JabJab Online Marketing nincs semmilyen affiliate vagy bármilyen közvetlen szerződéses kapcsolatban. A TEN Media nem fizetett a fenti webináriumért, a fenti videót a két fél közös akarata és megegyezése alapján készítettük...

tovább olvasom

Megújult a hirdetés előnézet AdWordsben

Szerző: Dátum: 06:48 Kategória: AdWords | Nincs hozzászólás

Az “Ad Preview and Diagnosis” avagy a hirdetés előnézet és diagnosztika tool azon eszközök egyike, amit ügyfél oldalon sajnos kevesen használnak, pedig érdemes volna. Az új felület új tagolást kapott, ami miatt azok, akik kisebb felbontást használnak, most lehet, hogy hátrányba kerültek. A hirdetés előnézeti eszköz azért hasznos, mert itt ugyanúgy meg tudjuk nézni, megjelenünk-e bizonyos keresésekre, csak épp ezeket a hirdetés megjelenéseket nem számolja a rendszer valós statisztikának, az ide érkező kattintások nem jelentenek fizetett kattintást, így egyrészt nem költjük a saját pénzünket, másrészt nem befolyásoljuk a saját statisztikáinkat. Főleg új kampányok indulásakor jellemző viselkedés ügyfél oldalon, hogy vadul rákeresnek minden olyan kifejezésre, ami csak eszükbe jut és azonnal jeleznek, ha valahol nem jelenünk meg, aminek ugyanakkor számos (racionális) oka lehet. Ez nem rovom fel senkinek, magam is indítottam már saját kampányt és ismerem azt az adrenalin löketet, amit ilyenkor mindenki érez: legszívesebben azonnal szeretnék látni minden valós idejű statisztikát és ahogy csöpögnek be a számok és az eredmények. De lehet ezt ésszel is és ennek kiváló eszköze a Hirdetés előnézeti és diagnosztikai eszköz. Nagy előnye, hogy alapvetően nem kell, hogy bejelentkezve legyünk egy AdWords fiókba ahhoz, hogy használjuk, bár ha így teszünk, azt is megmondja a rendszer, hogy ha nem jelenünk meg, annak mi az oka. Néha ez az ok nem túl informatív (lsd. fenti képernyőkép), de vannak olyan helyzetek, amikor sokkal közelebb visz a megoldáshoz. Az új felület (nekünk) egyelőre akkor jelenik meg, ha be vagyunk jelentkezve egy AdWords fiókba, a kijelentkezett állapotban elérhető tool még a régi felületet mutatja. Néha nem csak az a probléma, hogy nem jelenünk meg adott keresésekre, hanem az, hogy érthetetlen módon nem azzal a hirdetéssel és nem azzal a céloldallal, amit elsőre neki szántunk. Ha be vagyunk jelentkezve a hirdetések kiszolgálásáért felelős AdWords fiókba, az eszköz kiírja (a fenti ábrán felül a zöld sávban), hogy mely kampány, mely hirdetéscsoportja volt most éppen felelős a megjelenítésért. Ha ez nem az a kampány és/vagy nem az a hirdetéscsoport, amire számítottunk, akkor azt itt látjuk és elkezdhetjük felderíteni az okokat. Mint mondtam, minden megjelenés ezen a felületen virtuális: nem számít bele az impression statisztikákba, így nem befolyásoljuk az átkattintási arányt sem, valósabb képet kapunk arról, hol mennyire működik egy-egy kulcsszó. Ez azért is nagyon hasznos, mert amikor valaki teszteli a hirdetések megjelenését, azt már ritkábban teszteli, hogy a kattintás a megfelelő oldalra visz-e. Vagyis ha nem használjuk ezt az eszközt, számos olyan megjelenést produkálunk, amihez nem lesz kattintás. Ez pedig rosszabb átkattintási arányt eredményez, ami a minőségi mutató egyik alapvető eleme. Innentől a kattintási árak, a költség / konverzió, az ROI mind-mind sérülhet. De nem csak ezekért lehet hasznos a mindennapokban. Beállíthatjuk ugyanis, hogy helyileg (virtuálisan) hol tartózkodunk és hogy milyen eszközt használunk, milyen operációs rendszerrel, így számos olyan aspektusát tesztelhetjük a kampány beállításoknak, amit más módon nem vagy csak macerásan tudunk szimulálni. Ha például a hirdetéseket Németországban jelenítjük meg, könnyedén mondhatjuk, hogy épp Hamburgban állunk az egyik utcasarkon egy mobiltelefonnal a kezünkben. Az új felület tehát teljesen új elrendezést hozott: az eddigi vízszintesen tagolt elrendezés helyett most kapunk egy oldalsávot bal oldalon, ahol hangolhatjuk pozíciónkat, eszköz beállításunkat. Emiatt előfordulhat, hogy kisebb felbontáson kevésbé lesz használható, mert nem látszódik a megjelenő találati lista teljes szélességében. Ugyanakkor az AdWords felületén sok olyan statisztika lehet, amit nem lehet jól megjeleníteni kisebb felbontásokon, így talán kevesebb felhasználót érint...

tovább olvasom

Google Tag Manager tanfolyamot tartottunk

Szerző: Dátum: 14:00 Kategória: Google Tag Manager, Szolgálati | Nincs hozzászólás

Ismét megrendeztük azt a két napos képzést, amellyel 2014 tavasszal jelentkeztünk először. A Google Tag Manager használata három évvel az elindulása után is még mindig nem ért el kimagasló szintet, bár mintha lenne némi gyorsulás az elterjedtségében egyes statisztikák szerint. Összehasonlítva a Google Analytics számaival azonban még mindig egyfajta new technology szerepet tölt be. Ez mondjuk talán nem is véletlen, a Google Tag Manager használata csak a pár hónappal ezelőtti felhasználói felület csere óta mondható felhasználó barátnak. Addig is igyekeztek olyan eszközöket adni a felhasználóknak, amivel kóder hajlam nélkül is összerakható pár egyszerűbb feladat, de igazán csak nyár eleje óta mondható el róla, hogy ügyes méréseket lehet összelegózni segítségével. Ezen az arányon szerettünk volna változtatni, amikor tavaly összeraktunk egy két napos képzést, ahol teljesen az alapoktól mentünk el a nagyon haladó praktikákig, ezt a tudásanyagot frissítettük fel az elmúlt ~másfél év újdonságaival. Az első napon sok hasznos lehetőséget vettünk át nagyon minimális programozói ismerettel, ott is inkább csak fekete dobozként tekintettünk pár olyan elemre, aminek megértéséhez már kell némi JavaScript ismeret. A második napon viszont szintet léptünk, felnyitottuk a motorháztetőt és szinte csavaronként néztük meg, mi hogyan működik, mire kell figyelnünk fejlesztői szemmel, milyen lépéseken kell keresztül menni a Google Tag Manager bevezetése során. Akik esetleg most nem tudtak jönni, azok se csüggedjenek: egyrészt van egy rövid összefoglaló videónk a termékről, amit YouTube csatornánkon mindenki ingyenesen megtekinthet, másrészt szeretnénk folytatni, így jövőre valószínűleg újra elővesszük a...

tovább olvasom

Az első független DoubleClick Search partner Magyarországon

Szerző: Dátum: 14:23 Kategória: Szolgálati | Nincs hozzászólás

(Pici sales post következik) Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük: a JabJab Online Marketing független hazai ügynökségként az országban elsőként lett DoubleClick Search partner. Hogy mit is jelent ez? A DoubleClick-et a Google vásárolta fel évekkel ezelőtt, számos prémium eszközt és szolgáltatást kínál első sorban nagyvállalati ügyfeleknek. A DoubleClick Search ennek a portfóliónak a része, segítségével olyan előnyökhöz juthatunk, amelyet itthon eddig csak nagyobb, nemzetközi háttérrel is rendelkező ügynökségek tudtak nyújtani ügyfeleik számára. Nemzetközi kampányok során, ha hirdetünk például a Microsoft féle Bing Ads-ben, vagy a Yahoo Japan, esetleg a Baidu keresőben, a DoubleClick Search segítségével összefoghatjuk ezen kereső kampányokat és egy helyen kezelhetjük, optimalizálhatjuk őket Az összefűzésnek köszönhetően deduplikálhatjuk a konverziókat az egyes csatornák között, oda kerül minden konverzió, ahol keletkezett … ugyanakkor jól áttekinthető minden csatorna hatás, értékelhetjük a konverziót megelőző látogatásokat is Az attribúciós modelleket itt nem csak megnézhetjük, de alkalmazhatjuk is a kampányok működése során. A rendszer licit rendszere képes figyelembe venni és értékelni, ha egy kulcsszó ugyan kevés közvetlen konverziót hoz, de fontos szerepet játszik más kulcsszavak konverziós eredményeiben A DoubleClick Search-ről és annak lehetőségeiről tartottunk egy bemutató napot a Google Grundon október közepén: Ha Téged is érdekel az eszköz, vedd fel velünk a kapcsolatot és kezdjünk el beszélgetni róla. (Note: ahogy írtuk is, a DoubleClick Search első sorban egy prémium termék, használatának a mi munkadíjainkon felül további költsége van a Google felé. Ez azonban itt is jól kalkulálható, de kérlek már az elején vedd figyelembe, hogy a használata többlet költséggel...

tovább olvasom

Pin It on Pinterest